نهجان احمد آقایی  عصر چهارشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی با هیچ متخلفی مماشات نخواهد کرد ، افزود: در صورت محکوم شدن  داوطلبان در دستگاه  قضایی ؛ نه تنها در این دوره از انتخابات حتی در صورت کسب آرای مردم از نمایندگی در مجلس محروم می شوند بلکه بین شش ماه تا پنج سال در هیچ دوره انتخاباتی حق شرکت ندارند.

 وی  با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی در شعبات ویژه ای که در دادسراها و دادگاهها تشکیل شده به طور فوق العاده و با دقت و جدیت رسیدگی می شود، اظهار کرد:  در حال حاضر،  پرونده متخلفان انتخاباتی در حال رسیدگی است و  از روز شنبه در صورت احراز تخلف ، متخلفان احضار و رسیدگی آغاز می شود.

 راه انداختن کاروان انتخاباتی حکم محرومیت حقوق اجتماعی را بدنبال دارد

آقایی ادامه داد: طبق بند  ۱۰ ماده ۶۵ قانون،  راه انداختن کاروان و استفاده از کاروان تبلیغاتی ممنوع است و دادستان ها با آنها برخورد می کنند؛  چرا که این امر هم از نظر قانونی و هم از نظر رعایت حقوق شهروندی  از لحاظ مزاحمت برای مردم با ایجاد سرو صدا مغایرت دارد.

وی با اشاره به فضای انتخاباتی استان و دست اندر کاران مقدمات انتخابات گفت: مجریان  و شورای نگهبان افراد واجد شرایط را به مردم معرفی کرده اند و کاندیداها در حال معرفی خود و برنامه های شان برای  جلب و کسب آرای مردمی هستند.

وی با ابراز امیدواری برای تشکیل مجلسی پویا ، بانشاط و تاثیر گذار و کارآمدتر از گذشته  در سال ۹۹ گفت: انتخابات مظهر اقتدار ملی ماست؛  از این رو؛  در شرایطی که دشمنان برای  شرکت نکردن مردم کشورمان در انتخابات هزینه های بسیاری می کنند ،مردم باید مشارکت گسترده داشته باشند و با فضا و شور انتخاباتی که در استان شاهد آن هستیم ، این اتفاق خواهد افتاد.

 آقایی  همچنین با برشمردن ویژگی های داوطلبان مجلس گفت: یکی از این ویژگی ها قانون مدار بودن افراد اصلح است ؛ چرا که کسی که قانون گریز باشد ، چطور می تواند در آینده قانون گذاری کنند.

وی با بیان اینکه تخریب دیگران نشاندهنده ضعف خود افراد است ، خاطر نشان کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس حق تخریب همدیگر  را ندارند ؛ ضمن آنکه  این ایام می گذرد و کدورت ها باقی می ماند.

مجازات قانونگذار برای برخی تخلفات مجازات نقدی است

 دبیر ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی گیلان گفت: همچنین داوطلبان باید جملات تحریک کننده نداشته و موجب گسستگی اقوام و جامعه نشوند و  از اعتقادات و باورهای مردم سوء استفاده نکنند .

وی کمک به امور خیریه را در این شرایط از سوی داوطلبان به منزله خرید رای خواند و گفت: براساس قانون جدید؛  گفتن حرف های فریبنده  که داوطلبان نمی توانند به آن عمل کنند همچون تقسیم پست های اجرایی  از تخلف های انتخاباتی محسوب می شود.

آقایی گفت: برخی اقدامات مجرمانه است و قانونگذار برای بعضی  تخلفات  فقط جزای نقدی در قانون پیش بینی کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در خاتمه  گفت: داوطلبان با ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و ارائه برنامه های خود بدون انجام تخلفات انتخاباتی  زمینه حضور گسترده مردم را فراهم کنند.

۲ هزار و ۵۶۰ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه آماده شده، این تعداد صندوق های اخذ رای  " با دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت" و "۳۴۵ شعبه سیار" در شهرها و روستاها در مناطق کوهستانی و صعب العبور برنامه ریزی شده است.

یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر در گیلان واجد شرایط رای دادن هستند، در مجموع ۴۵ هزار نفر در این استان امر برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.