"علی اصغر جهانگیر" عصر روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ابرکوه یزد با بیان اینکه نقش نهادهای مختلف در تامین امنیت و عدالت، تاثیرگذار است افزود: امنیت امروز جامعه مرهون رهبری های داهیانه امام خمینی (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری است و همه باید از این فرصت برای اجرای کامل عدالت استفاده کنیم تا این نظام اسلامی را به عنوان الگوی کامل حکومتی در جهان معرفی کنیم.

رییس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره سپبهدشهید قاسم سلیمانی و دیگر شهدا اظهار کرد: در دوره مدیریت آیت الله رئیسی در دستگاه قضا خوشبختانه شاهد کاهش پرونده ها ، تسریع در رسیدگی به آنها و همچنین روند کاهش جمعیت کیفری هستیم .

وی افزود: انتظاری که از مجموعه های مختلف قوه قضائیه در سراسر کشور وجود دارد توجه به دستورالعمل ها و بخشنامه های رییس قوه قضاییه در این زمینه است.

نماینده رییس قوه قضائیه با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی نخستین رییس قوه قضاییه است که بیشترین سفر استانی را در کمتر از ۱۰ماه برای حل مشکلات مردم داشته است ، اضافه کرد: این سفرها به ارتقای وضعیت امنیتی، اقتصادی ، رفاهی و معیشتی مردم کمک می کند.

رییس سازمان زندان‌های کشور ، خاطرنشان کرد: سفرهای رییس دستگاه قضا در نهایت زمینه ای برای اعتماد مردم به نظام است  و امید مردم را  افزایش می دهد.

جهانگیر تصریح کرد: با مدیریت رییس جدید قوه قضاییه در ۱۰ ماه گذشته شاهد تحول چشمگیری در عرصه های مختلف قضا بودیم که به دلیل شناخت ۴۰ ساله وی از دستگاه قضا است .

وی ادامه داد: آیت الله رییسی از همان ابتدا تمام تلاش خود را برای احساس رضایت مندی مردم از عملکرد درستگاه قضا و ارتقا آن در عرصه های مختلف شامل بحث کاهش فرآیند دادرسی ، کاهش ورود پرونده توسعه حوزه های داوری مثل شورای حل اختلاف ، پیشگیری از وقوع جرم ، جلوگیری از ورود بی رویه افراد به زندان و کاهش جمعیت کیفری بکار بست.

جهانگیر با بیان اینکه اجرای عدالت کاری سخت تر از تأمین امنیت است یادآور شد : علما و روحانیون در توسعه و اجرای عدالت می توانند نقش پررنگ و برجسته ای داشته باشند.

وی افزود: اگر چه در تأمین عدالت ممکن است نهادهای نظامی و انتظامی و قضایی بتوانند  تا حدودی این امنیت را برقرار کنند ولی در حوزه اجرای عدالت باید از فرهیختگان جامعه هم استفاده درست کرد .

ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.