حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در خطبه های این هفته نماز جمعه زاهدان اظهار داشت: یکی از موارد مهم در بیانات مقام معظم رهبری که همواره بر آن تاکید دارند لزوم تلاش برای احقاق حقوق آحاد مردم فارغ از مذهب، دین، قومیت و حتی وفاداری به نظام و انقلاب است. 

 نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: امنیت، آزادی و تامین اقلام مورد نیاز زندگی چون خوراک، پوشاک و مسکن از جمله موارد حقوق عمومی یک جامعه است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: در کنار احقاق حقوق عمومی باید به حمایت و تقویت نیروهای وفادار نظام و انقلاب توجه شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: در جبهه انقلاب وحدت، اتحاد و همبستگی مردم به ویژه وفاداران به نظام بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نترسیدن از دشمن در کنار ارزیابی توانمندی های آن، هوشیار بودن و توجه به نفوذ به ویژه نفوذ فرهنگی، داشتن روحیه جهادی و انقلابی به ویژه در نسل جوان، جوانگرایی و اعتماد به جوانان، توجه به ظرفیت های داخلی و حمایت از تولیدات ملی، مبارزه با فساد اقتصادی و معطوف نبودن این امر تنها به قوه قضاییه از جمله دیگر نکات مهم مقام معظم رهبری بوده که همواره بر آن تاکید شده است.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه زیارت اربعین از اعمال پنجگانه مومن است گفت: مردم برای رسیدن به تقوا باید راه امام حسین (ع) و خاندان مطهرشان را ادامه داده و برای اینکه نام و یاد این بزرگان زنده بماند توجه به زیارت اربعین بسیار مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: اگر توفیق زیارت اربعین میسر نشد سعی شود در حوزه خدمت به زائران امام حسین(ع) به ویژه زوار پاکستانی در سیستان و بلوچستان کار شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان با بیان اینکه این استان توفیق میزبانی از زوار پاکستانی را دارد به لزوم خدمت‌رسانی شایسته به این زوار اشاره کرد و اظهار داشت: مردم و مسئولین باید همت کرده و هرکس به هر اندازه توان خود به زوار اباعبدالله الحسین (ع) خدمت‌رسانی کند. 

امام جمعه زاهدان بیان کرد: باید از این زمینه خدمت گذاری که توفیقی برای مردم سیستان و بلوچستان است به نحو شایسته استفاده کرد.  

حجت الاسلام و المسلمین محامی به آغاز هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: امنیت ضروریترین و مهمترین کار در پیشرفت و تعالی یک جامعه است که این وظیفه به درستی توسط مامورین انتظامی در کشور و سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

 نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: ۱۳ هزار شهید انتظامی تاکنون تقدیم نظام و انقلاب شده که ۲ هزار و ۵۹۳ شهید و هزار و ۲۳۰ جانباز و مجروح متعلق به سیستان و بلوچستان بوده است. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: خدمت بیشتر به مردم، برقراری ارتباط عاطفی با مردم، اطلاع رسانی از عملکرد و خدمات صورت گرفته به مردم، راهنمایی و مشاوره به مردم برای پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با آسیب ها از جمله مواردی است که باید نیروی انتظامی به آن توجه بیشتری داشته باشد.

امام جمعه زاهدان در ادامه به روز بازرسی و عملکرد این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: نظارت قوی و مستمر در کنار ارائه کارهای صورت گرفته نقش مهمی در جلوگیری و ریشه کن شدن فساد دارد.

۹۹۱۴**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.