حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه همزمان با ۱۷ مرداد روز خبرنگار در دیدار با اصحاب رسانه خراسان جنوبی افزود: مسوولیت خبرنگاران از هر جهت مثبت و منفی اهمیت دارد و اگر کسانی با نوشته هایشان گمراه شوند بار آن گمراهی بر دوششان است.

وی ادامه داد: مسوولیت خبرنگاری تنها بر عهده خبرنگار نیست و اقشار مختلفی با آنها شریک هستند که خطبا، نویسندگان مورخان از جمله این شرکا محسوب می شوند.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: این مسوولیت مهم بوده و مانند یک سکه دو رو ندارد لذا اگر در راستای احقاق حق باشد مهم است و اگر در جهت گمراهی قرار گیرد هم اهمیت دارد. 

وی تصریح کرد: اثرات مثبت و منفی مسولیت حتی در نسل های بعدی هم دیده می شود لذا آنهایی که قلم به گمراهی می زنند در گمراهی آیندگان سهیم هستند و اگر در راستا احقاق حق باشد نسل های آینده از این حق بهره مند می شوند لذا ایجاب می کند که انسان در این عرصه با احتیاط عمل کند. 

وی با اشاره به آخرین جملات شهید صارمی خبرنگار ایرنا در لحظه شهادتش گفت: این خبرنگار پر افتخار با گفتن کلمه وظیفه در آخرین نفس وظیفه همه ما را تایید کرد. 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: برای پیگیری مشکلات خبرنگاران به صورت مستقیم نمی‌توان ورود پیدا کرد اما برای رعایت حقوق خبرنگاران اگر پیگیری های سابق به همراه درخواستی پیوست شود آماده پیگیری هستیم. 

وی با بیان اینکه برخی خبرنگاران که موضوعاتی را گزارش می دهند نباید تحت فشار قرار گیرند اظهار داشت: ما به این موضوعات نظارت داریم و پیگیری می کنیم و بی‌تفاوت نیستیم. 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خبرنگار پرونده‌سازی می کند و جامعه در مورد آن به قضاوت می نشیند و اگر این پرونده ناسالم باشد معلوم نیست چه شود. 

وی یادآور شد: خبرنگار به عنوان مورخ و نویسنده حق را بی کم و زیاد می نویسد لذا برای غیر خدا نباید حساب باز کند. 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی به آسیب های تحریف در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: یهودی ها تورات را تحریف کردند و انجیل هم از این آسیب‌ها بی نصیب نبود اما قرآن به عنوان یک معجزه واقعی بود کسی نتوانست در آن دست ببرد. 

وی افزود: با اینحال اسلام تحریف شد و گاهی چهره اسلام را از هر بدی بدتر نشان دادند و چه بودجه‌ها و هزینه ها صرف آن می‌کنند. 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث اخبار و احادیث نیاز به غربال است ادامه داد: برخی با تحریف احادیث بر گردن و دوش مردم سوار شدند. 

وی گفت: اما در مکتب تشیع افراد از هر نوع همکاری با ستمگر پرهیز داده شده‌اند و اگر کسی برای ستمگر یک مداد را بتراشد حرام است. 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری برای رعایت تقوا بیان کرد: کسانی که متنی را می نویسند یا امضا می کنند باید آنرا بسنجند که درست است یا نادرست. 

وی اظهار داشت: چهره هایی در طول تاریخ برای تضییع حقوق جامعه طرفدار پیدا کرده و مداح دارند در صورتی که اصل کار ظلم است و اگر از او مدح شود عرش الهی به لرزه درمی آید. 

۹۸۹۳* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.