آیت الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار افزود: در افتخار و اهمیت کار خبرنگاری همین بس که بنیان این کار در طول تاریخ به پیامبران می رسد که پیام خود را برای دیگران از طریق تشکیلات خبر رسانی ارسال می کردند.

وی اضافه کرد: داستان حضرت موسی و یوسف(ع) و دیگر انبیای الهی به همین شیوه خبرنگاری بوده و با ظهور دین اسلام نیز این موضوع بسیار اوج می گیرد تا وقتی به غدیر خم می رسد که گویی خبرگزاری انبیاء(ع)   به طور رسمی از همین زمان تاسیس می شود.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه رویداد غدیر خم جاذبه ها و مشابهت های زیادی با کار خبرنگاران دارد ادامه داد: این رویداد بزرگ  وقتی پیامبر اکرم(ص) در همان نقطه فرمودند من وظیفه ام را انجام دادم و  حاضران این پیام را به غایبان برسانند برای همیشه در طول تاریخ ماندگار و زنده ماند و هنوز هم تازگی دارد.

وی با بیان اینکه اخبار در قرآن کریم هم طبقه بندی شده است گفت: برخی خبرها که نشان دهنده بدی ها بوده و یا اهمیتی ندارند در نگاه قرآنی لهو و لعب هستند اما برخی اخبار  که در زندگی و آرامش مردم، آگاهی بخشی و مهم تر از آن بصیرت افزایی آنها موثر است لازم و مفید هستند.

امام جمعه قزوین اظهار داشت: همچنین قرآن کریم خبرها را ریز و درشت می کند به طور مثال در سوره نباء، آیه عم یتسائلون و یا عن النباء العظیم از اخبار بزرگ یعنی قیامت  سخن می گوید و مصداق دیگر خبر بزرگ همان ولایت علی ابن ابیطالب(ع) و اولاد ایشان است.

وی ادامه داد: در همین دوران معاصر نیز اخبار بزرگ زیادی در تاریخ خبررسانی کشور منتشر شد که دو نمونه از آنها یعنی «شاه رفت» و «امام آمد» با فونتی درشت تر از سایر تیترهای مطبوعات برای همیشه در تاریخ مطبوعات و نشریات کشور ماندگار شد هرچند اگر در کنار خبر ولایت حضرت علی(ع) قرار گیرد خبر کوچکی است.

آیت الله عابدینی افزود: اگر امروز هم مقام معظم رهبری پیامی را گوشزد می کند که اگر اسراییل کاری انجام دهد حیفا و تل آویو را با خاک یکسان می کنیم و یا سید حسن نصرالله می گوید اولین نماز را در بیت المقدس برپا می کنیم فقط یک شعار سیاسی نیست بلکه واقعیتی قابل تحقق است بنابراین خبرهای رسانه ها باید در چارچوب دین بوده و از آن منحرف نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود از خبرگزاری ایرنا به عنوان قدیمی ترین خبرگزاری کشور یاد کرد و گفت: این خبرگزاری که به نام مقدس جمهوری اسلامی مزین شده خود همین پیام را دارد که خبرگزاری جمهوری اسلامی در مسیر عقیده، مقاومت اسلامی در منطقه و انتظار ظهور حرکت می کند و رسانه های ما نباید از این ابایی داشته باشند که  از انتشار احادیثی که به سرنوشت مردم مربوط بوده و ضربه به دشمنان خداوند است پرهیز کنند بلکه باید با اطمینان و اعتماد به نفس جدی آن را انجام داده و احساس تزلزل در کار حرفه ای ای خبر نکنند.

علی حیدر شاه حسینی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد ایرنا ارائه کرد و گفت: این رسانه به عنوان اولین مرکز گردآوری و انتشار اخبار در کشور ایجاد شده و در دوره های مختلف تاثیر گذار بوده است.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی دستگاههای ذیربط ایرنا ۸۰ درصد اخبار رسانه های استان را تامین می کند و درواقع رسانه مادر محسوب می شود ...

وی ضمن تاکید بر اهمیت خوزه نمایندگی ولی فقیه و نهاد نماز جمعه گفت: ارتباط مناسب ایرنا با دفتر امام جمعه قزوین موجب شده تا خبرهای این حوزه با دقت و سرعت مناسبی منتشر شوند.

باغبان ها  مسئول روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در قزین نیز گفت: ایرنا در ۲ سال گذشته متحول شده و اخبار حوزه نمایندگی ولی فقیه را به خوبی پوشش داده است ...

*۶۰۱۲*۷۳۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.