امام جمعه ارومیه گفت: اساتید و دانشجویان با پژوهشها مشکلات اقتصادی و نقاط کور موجود در جامعه را با ارائه راهکار حل کنند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به صحبتهای اخیر مقام معظم رهبری در جمع اساتید گفت: اگر چه پیشرفتهای دانشگاهها امروزه قابل انکار نیست و به قله های علمی رسیده یا نزدیک شده اند اما مشکلات اخلاقی و فرهنگی نیز در این محیط علمی وجود دارد که مسئولان باید به این مسائل رسیدگی کنند.

حجت الاسلام قریشی با تاکید براینکه تربیت عالم در دانشگاه کافی نیست بلکه باید علم باید نافع باشد تصریح کرد: مسئولان باید جوانان و دانشجویان را نسبت به آینده امیدوار کنند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به روز قدس و مسئله فلسطین تصریح کرد: مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزاد سازی قبله مسلمین برهمگان وظیفه شرعی است و همه باید وظیفه خود به نحو احسن انجام دهیم.

وی ادامه داد: شرکت در راهپیمایی روز قدس دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم و مصداق وصیت حضرت علی در حمایت از مظلوم است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه رحلت امام راحل قرار داریم که لازم است مراسم سالگرد امام خمینی (ره) باعظمت هر چه بیشتر برگزار شود تصریح کرد: نباید افکار این ابر مرد و بنیانگذار انقلاب فراموش شود .

 امام جمعه ارومیه با اشاره به سالگرد ۱۵ خرداد گفت: در چنین روزی ۱۵ هزار نفر توسط رژیم پهلوی بخاطر دستگیری امام راحل به خاک و خون کشیده شدند که نباید این برگ از تاریخ بدست فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه باید طبق سفارشات انبیا الهی در راه خدا علاوه برجهاد مالی، جانی نیز جهاد کرد ادامه داد: حضور در راهپیمایی امروز جهاد فی سبیل الله زبانی در راه خدا بود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به نقش تاثیرگذار امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه ساری و جاری باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به وصیت نامه امیر مومنان و با بیان اینکه خوف از خداوند و وجود نظم در زندگی بخشی از وصایای امام علی(ع) به فرزندانش بود افزود: حضرت علی (ع) بر رفع اختلاف بین دو مسلمان توصیه موکد و اطعام ایتام،رعایت حق همسایه را به فرزندان خود وصیت کرده است.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.