به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: با توجه به امکانات محدود داخلی، مصرف گرایی و زندگی اشرافی کشور را در بلندمدت با مشکلات اقتصادی مواجه می کند و مردم و مسئولان باید نسبت به صرفه جویی در منابع و استفاده بهینه از امکانات برنامه ریزی کنند.
وی ادامه داد: مصرف روزانه بیش از 500 میلیون متر مکعب گاز خانگی و یکصد میلیون لیتر بنزین و گازوئیل آن هم با کمترین قیمت به مثابه هدر ردادن منابع ملی است، بنابراین اصلاح الگوی مصرف باید در جامعه به یک فرهنگ و الگوی رفتاری تبدیل شود.
نماینده ولی فقیه در داستان مرکزی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده باید بیش از 35 درصد از درآمد های کشور در صندوق توسعه ملی ذخیره شود و در مواقع ضروری در راستای تولید و اشتغال به کار گرفته شود اما اکنون 35 درصد به 20 درصد کاهش پیدا کرده و برداشت ها از این صندوق نیز در بخش خدمات هزینه می شود.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: با تمام تلاش های صورت گرفته در طول 40 سال گذشته رشد اقتصادی کشور از چهار درصد تجاوز نکرده در صورتی که با صرفه جویی و قناعت می توان کشور را به رشد هشت اقتصادی هشت درصد رساند.
وی در خصوص افزایش بی رویه قیمت ها در ماه های گذشته نیز گفت: دولت در مدیریت بازار کالا به خصوص کالاهای اساسی موفقیت چندانی نداشته در صورتی که مسئولان باید این شرایط را پیش بینی می کردند و نسبت به جلوگیری از افزایش روزانه قیمت ها برنامه ریزی می کردند.
امام جمعه اراک گفت: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای عدالت، احیای فرهنگ علوی و فاطمی و بهره گیری از آموزه های قرآن کریم به پیروزی رسید و اکنون نیز آرمان ها و اندیشه های این انقلاب شکوهمند به تمام نقاط دنیا صادر شده است.
وی اظهار داشت: امنیت و آرامش کنونی جامعه ایران اسلامی مرهون مجاهدت های امام راحل، ایثارگری های شهدا و هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری است بنابراین مردم و مسئولان باید قدر این انقلاب را بدانند و در راستای پیشبرد اهداف آن بیش از پیش تلاش کنند.
آیت الله دری نجف اضافه کرد: کشور ایران همواره در معرض توطئه ها و دسیسه های آمریکا، اسرائیل و آل سعود بوده که با وحدت ملی و رهبری های مقام معظم رهبری تمام نقشه های شوم دشمنان نقش برآب شده است، بنابراین حفظ وحدت اسلامی و پشتیبانی از مقام معظم رهبری از مهمترین عوامل حفظ نظام اسلامی است که آحاد مردم و مسئولان باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.
درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر 2 هفته یکبار روز های چهارشنبه در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان برگزار می شود.
3017
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.