فرماندار آستارا روز یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از جرم در فرمانداری این شهرستان گفت: مردم این دیار به فرهنگ و ادب مشهور هستند و باید با تلاش جمعی، از وقوع هر گونه جرم جلوگیری شود.

حسن رستم زاد افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی، مهم و عملکرد مدیران بر فضای آن تاثیرگذار است و مسئولان باید با بی طرفی، برای افزایش مشارکت مردم در پای صندوق های رای تلاش کنند.

وی ادامه داد: تخلفات احتمالی از سوی هر شخص حقیقی یا حقوقی، توسط ستاد انتخابات شهرستان رصد و پیگیری می شود و با موارد نقض قانون، برابر مقررات برخورد خواهد شد.

رئیس دادگستری آستارا نیز در این جلسه تسلط مدیر بر مقررات اداری مربوطه را، در افزایش نظارت بر زیر مجموعه مهم دانست و حساسیت بیشتر مسئولان به حوزه تحت مدیریت را خواستار شد.

احمد عبادی گفت: دادگستری اغلب در حوزه بررسی معلول قضایا وارد میدان می شود، اما دقت نظر سایر دستگاه ها در حوزه علت جرائم، می تواند از وقوع بسیاری از جرائم جلوگیری کند.

وی ادامه داد: آگاهی یک مدیر از وقوع یک تخلف، برای او تکلیف می آورد تا  آن را به موقع به مراجع ذیصلاح گزارش کند و امتناع از انعکاس آن، تخلف محسوب می شود.

وی افزود: جوانان در معرض تهدیدها و انحرافات مختلف قرار دارند و متاسفانه سن ارتکاب به برخی جرائم رو به کاهش است و باید والدین و مسئولان، حساسیت بیشتری به مراقبت از جوانان داشته باشند.

وی ضرورت حفظ آرامش فضای انتخابات، حضور پر رنگ و بی طرف مسئولان برای افزایش مشارکت مردم و مراقبت مدیران از تخلیه اطلاعاتی از طریق تلفن را متذکر شد.

عباس جاذب دادستان عمومی و انقلاب آستارا نیز در این جلسه گفت: این شهرستان از مردمی با پیشینه فرهنگی غنی برخوردار است و میزان خشونت حتی در افراد خلافکار نیز، نسبت به سایر شهرستان ها کم است.

وی از مدیران دستگاه ها و نهادها خواست، با اشرافیت بیشتر به حوزه کار خود، مسائل و مشکلات مرتبط را در شورای پیشگیری از جرم مطرح و از بیان موضوعات مربوط به دستگاه های دیگر خودداری کنند.

وی اظهار کرد: آمار کشفیات مشروبات الکی بیانگر ضرورت کار فرهنگی جهت مقابله با آن قبیل جرائم و انحرافات است و دستگاه هایی نظیر آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابن رابطه وارد عمل شوند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.