رئیس اداره راهداری و امور حمل و نقل جاده ای رضوانشهر گفت: برف اخیر بیش از ۲۱۸ میلیارد ریال به تأسیات و زیرساخت های جاده ای این شهرستان خسارت وارد کرد.

  یونس هوشمندپور طی گفتگو با خبرنگار ایرنا در رضوانشهر اظهار داشت: مهمترین دلیل خسارت وارده به تأسیسات جاده ای بخاطر یخ زدگی و نمک پاشی های مداوم است که نفوذ نمک به حفره ها و ترک خوردگی های ناشی از یخ زدگی سطح جاده ها، موجب شکستگی و تخریب آن می شود.

 رئیس اداره راهداری و امور حمل و نقل جاده ای رضوانشهر با اشاره به اینکه تا کنون ۱۴ میلیون متر مکعب در جاده های این شهرستان عملیات برف روبی صورت گرفته است افزود: برف اخیر بیش از ۲۱۸ میلیارد ریال به تأسیات و زیرساخت های جاده ای این شهرستان خسارت وارد کرد.

 وی با اشاره به ارتفاع برف در جاده های رضوانشهر و پره سر گفت: برف سنگین چند روز گذشته که موجب انسداد کلیه محور های اصلی و فرعی در این مناطق شد، در مناطق جلگه ای ۷۰ سانتی متر و در مناطق کوهستانی یک و نیم تا دو متر بود که برای مقابله با یخبندان در سطح جاده ها حدود ۸۰ تن عملیات نمک پاشی صورت گرفت.

 رئیس اداره راهداری و امور حمل و نقل جاده ای رضوانشهر افزود: هم اکنون تنها ۱۹ مورد جاده های فرعی در مناطق روستایی مسدود مانده است که بزودی باز گشایی خواهد شد.

 وی با اشاره به وجود برف سنگین در محور کوهستانی و سخت گذر پونل به خلخال گفت: تا کیلومتر ۴۸ این جاده در حوزه شهرستان رضوانشهر واقع شده است که ۲۸ کیلومتر از این محور بازگشایی شده و کار بازگشایی برای باقی مانده مسیر همچنان ادامه دارد.

همچنین  مدیر امور توزیع برق رضوانشهر گفت: در برف اخیر ۹۸ میلیارد و پانصد میلیون ریال به تأسیسات و شبکه برق این شهرستان خسارت وارد شد.

 ناصر پورامینی در گفتگو با خبرنگار ایرنا  ضمن اشاره به حجم بسیار بالای خرابی های موجود در شبکه خطوط انتقال برق گفت: در برف اخیر طبق برآورد های اولیه ۹۸ میلیارد و پانصد میلیون ریال به تأسیسات و شبکه برق این شهرستان خسارت وارد شد.

 وی افزود: با بارش برف سنگین و آسیب دیدگی پست برق چوکای رضوانشهر، موجب سرد شدن خط انتقال و قطع برق در سطح وسیعی در این شهرستان شد.

 مدیر امور توزیع برق رضوانشهر با اشاره به بارش برف سنگین همراه با باد شدید گفت: شرایط جوی نامناسب که همراه با باد شدید و برف بود، موجب سقوط ۱۱۰ تیر برق فشار ضعیف، ۵۵ تیر فشار قوی، آسیب دیدگی ۱۰ هزار متر سیم، ۳ ترانس پست هوایی و سایر ادوات و تأسیسات شد.

 وی بیان کرد: هم اکنون ۲۰ نفر از استان اردبیل با ۵ خودرو، ۲ اکیپ از آستارا و ۱ اکیپ هم از شهرستان تالش به کمک ما آمده اند تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن برق روستاها و مناطق مختلف شهرستان را وصل کنیم.

 پورامینی افزود: بیشترین خسارت وارده به شبکه خطوط انتقال برق، ناشی از سقوط درختان کاج و سوزنی برگ هایی است که در نزدیکی خط انتقال می باشند و بدلیل ارتفاع بلند این نوع از درختان و عدم تعادل و استقامت کافی، با کوچکترین برف و حرکت سقوط می کنند.

 وی بیان کرد: این شهرستان با ۳۷ هزار  مشترک برق و یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر طول شبکه توزیع، دارای ۸۴۶ دستگاه پست توزیع برق به ظرفیت ۸۵ هزار و ۴۷۷ کیلو ولت آمپر برق می باشد.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که دارای حدود ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.