محمد مهدی مظفری در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان با قدردانی از صبوری مردم در این ایام گفت: بدنبال بارش برف کلیه راه های اصلی و فرعی در این شهرستان مسدود شده بود که با تلاش و پیگیری های بعمل آمده همه باز شده و فقط ۱۹ راه فرعی باقی مانده است.

 وی در زمینه وضعیت آب شرب نیز بیان کرد: آب تمامی مناطق روستایی این شهرستان نیز قطع بود که با اعزام اکیپ های فنی این مشکلات برطرف شده و هم اکنون ۱۳ روستا باقی مانده است که تا فردا به شبکه وصل خواهند شد.

 مظفری با اشاره به حجم سنگین برف و گستردگی مشکلات ناشی از این بحران گفت: امکانات ما در حدی نیست که بتوانیم به سرعت مشکلات ایجاد شده را رفع کنیم از این رو باید ضمن استفاده از تجربیات برف سال های گذشته امور را به درستی مدیریت کنیم.

 بخشدار پره سر نیز در این جلسه با اشاره به حجم خرابی ها گفت: وجود درختان بزرگ و تنومند در حاشیه راه ها و کنار خطوط انتقال برق یک تهدید جدی برای این حوزه است.

 هادی صیادی افزود : مهمترین علت انسداد راه ها و قطع برق، بخاطر سقوط درختان در محورهای شریانی و بر روی خطوط انتقال برق اتفاق افتاد و بدلیل عدم دسترسی کافی و جنگلی بودن مناطق، کار برای اکیپ های امدادی سخت شد.

 وی افزود: بازسازی خطوط شبکه برق و زیر ساخت ها با وجود این درختان در کنار شبکه توزیع برق هیچ فایده ای ندارد و ممکن است باز هم در آینده با چنین حوادثی مواجه شویم.

 بهیه انصاری، بخشدار مرکزی رضوانشهر نیز گفت: تمامی راههای اصلی و فرعی مناطق جلگه ای این بخش باز است و اکیپ های مربوطه برای باز گشایی راه های مناطق سخت گذر و کوهستانی این بخش نیز اعزام شده اند.

 شهردار رضوانشهر در این جلسه گفت : وجود درختان کاج و سوزنی برگ، یک معضل برای شهر است.

 مازیار صفایی افزود: در برف اخیر ۴۱۷ اصله درخت کاج در سطح معابر شهری سقوط کردند و حادثه ساز شدند.

به گفته وی،  برف اخیر بیش از ۳۸ میلیارد ریال به زیر ساخت های شهرداری خسارت وارد کرد.

 دکتر شهرام شهابی، شهردار پره سر هم گفت: در برف اخیر با بسیج کلیه امکانات و نیروها در خدمت شهروندان و روستاهای حاشیه شهر بودیم و طی این ایام ۱۰ منزل و یک دستگاه خودروی سواری بر اثر ریزش سقف آسیب جدی دید.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.