جمشید مهدوی عصر دوشنبه اظهار کرد: تعدادی راننده و مسافر به خاطر شرایط جوی ناشی از بارش برف و برودت هوا، در زائرسرای بقعه امامزادگان اسکان داده شدند و امکان پذیرش هزار نفر در حسینیه و زائرسرا وجود دارد.

وی افزود: اسکان در مجموعه حرم امامزادگان آستارا هزینه ای ندارد و از امکانات موجود آن برای رفاه و آسایش زائران، گردشگران و مسافران استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: حسینیه امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) در محور آستارا به تالش از دیرباز مورد توجه عاشقان اهل بیت (ع) و مسافران است و زائرسرای بقعه با عنوان هتل آپارتمان نور، با دو هزار و ۱۰۰ متر مربع فضا و ۱۲ سوئیت در دهه فجر امسال افتتاح شده و برای ساخت آن ۳۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا گفت: بقعه متبرکه امامزادگان این شهرستان معنویت خاصی دارد و زائران خارجی نیز بخصوص در ایام پیاده روی اربعین حسینی، آن را زیارت و از امکانات آن استفاده می کنند.

امامزادگان ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند. 

بارش برف و برودت هوا در آستارا باعث تعطیلی مدارس پیش دبستانی و دبستانی و انسداد راه بسیاری از روستاها شده و ارتفاع برف در مناطق شهری به ۲۰ سانتی متر و در ارتفاعات به حدود یک متر رسیده است.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.