محمد قربانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت بارش برف سنگین همراه با کولاک شدید عصر روز چهارشنبه راه ارتباطی 52 روستای واقع در بخش های مرکزی ، شاهرود و خورش رستم این شهرستان مسدود شده بود که راه 48 روستا بازگشایی شده و تردد خودروها در این راه های روستایی هم اکنون برقرار است.
وی با بیان اینکه تلاش راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی چهار روستای واقع شده در مناطق کوهستانی و صعب العبور این شهرستان ادامه دارد، اظهار داشت: مسیر ارتباطی این راه های روستایی نیز بزودی بازگشایی می شود.
قربانی از باز بودن تمام جاده های بین شهری خلخال غیر از راه ارتباطی خلخال به پونل در استان گیلان خبر داد و گفت: با توجه به احتمال آغاز دوباره کولاک در راه های برفگیر ، کوهستانی و گردنه ها بویژه گردنه الماس واقع در مسیر خلخال به اسالم همراه داشتن زنجیر چرخ و سایر لوازم گرمازای زمستانی به مسافران توصیه می شود.
رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از کاهش قابل توجه دمای هوای این شهر در صبح امروز بدنبال قطع بارندگی برف و صاف شدن آسمان شهر خبر داد.
فرامرز فرض الله پور گفت: در حالی که حداقل دمای هوای روز گذشته این شهر 8 درجه زیر صفر بود دمای هوای صبح امروز خلخال به 15 درجه زیر صفر رسید که این میزان در مقایسه با سردترین زمان روز قبل 7 درجه کاهش نشان می دهد.
کاهش دمای هوا و بروز پدیده یخبندان در خلخال مشکلاتی را برای شهروندان از جمله یخ زدگی لوله کشی آب واحدهای مسکونی و تجاری و همچنین کندی تردد خودروها و مردم در معابر عمومی بوجود آورده است.
خلخال در جنوب اردبیل از شهرهای سردسیر کشور است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.