حجت‌الاسلام سید حامد میرحسینی اشکوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هیات امنا باید با بهره بردن از ظرفیت ها و فضاهای بقاع متبرکه نظیر درختان، فضای سبز و اماکن تاریخی موجود در آن ها، این اماکن را به سمت صنعت گردشگری هدایت کنند و از این راه افزایش درآمد امامزادگان و بقاع رابرای مردم محلی فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد : تا کنون برخی از اعضای هیات امناء بقاع و امامزادگان با کاشت درختان و بریدن آن‌ها به دنبال درآمدزایی بودند درحالی‌که با کمی تدبیر و تأمل می‌توان از درختان کهن‌سال و فضای معنوی بقاع به عنوان مراکز گردشگری استفاده کرد و با ایجاد درآمد پایدار میزان ماندگاری مسافران در جوار امامزادگان را افزایش داد.

وی با تاکید به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر بقعه یک ‌قطب فرهنگی است، خاطرنشان کرد: بقاع با سرمایه‌گذاری مردم منطقه و هیات امنا و حتی سرمایه‌گذاران غیر بومی می‌توانند مآمنی برای گردشگران و مسافران داخلی و خارجی باشند و  به عنوان فضایی معنوی و جذاب  مورد توجه قرار گیرند.

وی یادآورشد : در حال حاضر در آستان مقدس آقاسید حسینی گمل لاهیجان تعدادی آلاچیق و کلبه درحال احداث است تا زمینه‌ درآمدزایی و گردشگری برای مردم منطقه فراهم شود و اجازه قطع هیچ درختی در محوطه امامزادگان و بقاع متبرکه داده نمی شود مگر درختانی که خطرآفرین باشند.

وی با اشاره به تشکیل انجمن یاوران وقف و محیط‌ زیست و کارگروه سرمایه‌گذاری در بقاع اظهار داشت: هدف از ایجاد این تشکل‌ها بهره‌وری بلندمدت و تمکین به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد مسئله حفظ محیط ‌زیست می باشد.

حجت الاسلام اشکوری گفت : آستان بقاع متبرکه متعلق به همه مردم است و اداره اوقاف و امور خیریه به‌ عنوان ناظر با ساز وکار علمی و با بهره‌وری از کارشناسان خبره تصمیمات هیات های امنا را تائید یا رد می‌کند.

اشکوری از تمامی شهروندان دو شهرستان خواست که هرگونه طرح و یا پیشنهادی را که برای آبادانی بقاع دارند به منظور بهبود بقاع و ایجاد تغییر در این بخش را به این اداره ارائه نمایند.

در شهرستان های سیاهکل و لاهیجان ۱۶۹بقعه متبرکه و ۵۷۸ موقوفه وجود دارد و این دو شهرستان دارای سه هزار و ۵۰۰ رقبه به عنوان قطب امامزادگان و بقاع متبرکه در استان گیلان به شمار می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.