محمد قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتفاع برف هم اکنون در برخی از راه های کوهستانی منطقه به بیش از 50 سانتیمتر رسیده است.
وی گفت: با تلاش راهداران راه ارتباطی مسدود شده از برف 35 روستای خلخال در شبانه روز گذشته برفروبی و بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی 85 روستای باقیمانده ادامه دارد.
او با بیان اینکه راه بازگشایی شده 15 روستای این شهرستان نیز بر اثر شدت کولاک شب گذشته دوباره مسدود شد، اظهار داشت: به اهالی روستاهای خلخال توصیه می شود تا زمان آرام شدن شرایط جوی و فروکش کردن کولاک از مسافرت های غیر ضروری خودداری و در بازگشایی راه ها با راهداران همکاری کنند.
قربانی گفت: هم اکنون تمام راه های ارتباطی بین شهری این شهرستان غیر از راه مسدود خلخال به پونل در استان گیلان باز بوده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.
او بیان کرد: راهداران مستقر در راهدارخانه الماس شب گذشته برای بازنگهداری این گردنه سخت شب سختی را پشت سر گذاشته و علاوه بر برفروبی ، بازگشایی و نمک پاشی راه ها، سرنشینان ده ها خودرو گرفتار در برف و کولاک بین راه را که به علت محدودیت دید قادر به ادامه راه نبودند، نجات داده و به مقصد هدایت کردند.
سرهنگ سید هادی موسوی ، فرمانده انتظامی خلخال نیز شب گذشته با حضور در گردنه الماس واقع در مسیر ارتباطی خلخال به اسالم از نحوه بازگشایی این جاده و امداد رسانی به مسافران جاده بازدید و از تلاش راهداران در بازنگهداری جاده پوشیده از برف و نجات جان مسافران گرفتار در این گردنه تقدیر کرد.
بارش برف و سردی هوا امروز (سه شنبه) برای دومین روز متوالی مدارس برخی از مقاطع تحصیلی این شهرستان را تعطیل کرد طوری که مدارس پیش دبستانی و ابتدایی شهر خلخال و مدارس پیش دبستانی ، ابتدایی و متوسطه دوره اول روستایی بخش مرکزی و تمام مقاطع تحصیلی بخش شاهرود تعطیل اعلام شد.
فرامرز فرض الله پور ، رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از بارش بیش از 20 سانتیمتر برف و افت قابل ملاحظه دمای هوا در این شهر خبر داد و گفت: با قطع بارش برف هم اکنون دمای هوای این شهر به 4 درجه زیر صفر کاهش یافته است.
خلخال در جنوب اردبیل از شهرهای سردسیر کشور است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.