احمد علی شهیدی روز یکشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت اظهار کرد: در حال حاضر، ۱۰ تصفیه خانه  فاضلاب  را  در واحدهای صنعتی استان در حال بهره برداری داریم که یکی از آنها طی این ایام مبارک در نقره ده آستانه اشرفیه افتتاح شد.

وی از بهره برداری از دو تصفیه خانه فاضلاب در گیلان طی سال آینده  خبر داد و افزود: در حال حاضر چهار تصفیه خانه فاضلاب  صنعتی در حال احداث است و برای دو طرح دیگر طراحی داریم.

وی بیان کرد: بنا داریم هر شش ماه یک تصفیه خانه فاضلاب را به بهره برداری برسانیم که در همین راستا، تصفیه خانه فاضلاب صنعتی رشت برای شش ماه آینده به بهره برداری می رسد.

۵۱ واحد صنعتی امسال به چرخه تولید بازگشتند

شهیدی در ادامه از بازگشت  ۵۱  واحد صنعتی  استان  به چرخه  تولید خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده در استان و برگزاری کارگروه های رفع موانع  تولید برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی  ؛ ۵۱ واحد صنعتی از ابتدای امسال تاکنون ؛  باز فعال سازی شده  و به چرخه تولید برگشته اند.

وی تصریح کرد: برای بازگشت این واحدهای صنعتی به چرخه تولید ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و برای ۷۰۰ نفر اشتغالزایی شده  است.

وی همچنین با اشاره به وجود ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان گفت: یک هزار و ۸۳۱ هکتار اراضی در اختیار در استان داریم که یک هزار و ۴۱۹ هکتار آن در مرحله عملیاتی قرار گرفته است.

شهیدی  مساحت زمین های موجود را ۹۴۹ هکتار بیان و اظهار کرد: ۵۵۱ هکتار زمین صنعتی به متقاضیان واگذار شده است.

 وی  یکی از مشکلات صنعت در گیلان را کمبود زمین خواند و گفت: در برخی شهرها متقاضی بسیار است   اما بدلیل پر شدن ظرفیت شهرک های صنعتی امکان واگذاری زمین  به آنها وجود ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه صنعتی در استان گفت: باید این مشکل را  در جهت اشتغالزایی برطرف کنیم و از این رو ،  درصدد هستیم به سمت  صنایعی حرکت کنیم که اشتغالزایی در استان بیشتر شود.

شهیدی تعداد واحدهای فعال صنعتی زمان حاضر را در استان ۵۸۶ واحد و اشتغالزایی آن را حدود ۱۰ هزار نفر و بر اساس جواز تاسیس ۱۴ هزار نفر عنوان کرد.

 وی همچنین  با اشاره به اهمیت ایمنی ، بهداشت و انرژی(  (HSEE بیان کرد: ۳۸۶ واحد ممیزی ایمنی کرده ایم که به حفظ اشتغال و ایمنی کمک می کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان به حمایت های دولت از واحدهای صنعتی اشاره و بیان کرد: هر واحد صنعتی از بدو ورود متقاضی به  این عرصه مورد حمایت های دولت قرار می گیرد  که این حمایت ها شامل واحدهای داخل و خارج از شهرک های صنعتی می شود اما در شهرک های صنعتی  خدمات رسانی  زیرساخت ها برای واحدهای صنعتی نیز برعهده دولت است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.