مدیر آموزش و پرورش آستارا روز سه شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه مدرسه داریوش گفت: سابقه فرهنگی و علمی آستارا باید در برنامه ها، جشنواره ها و نمایشگاه ها تبیین و از ظرفیت مدرسه تاریخی داریوش در معرفی آثار فرهنگی استفاده می شود.

سجاد موسوی افزود: آثار روزنامه دیواری، عروسک کاموایی، تابلوهای خوشنویسی و نقاشی دانش آموزان ۱۰ مدرسه در این نمایشگاه، هر صبح و عصر تا پایان دهه فجر در معرض دید است.

مدرسه داریوش آستارا در سال ۱۳۱۰ ساخته و بعدها در فهرست آثار ملی ثبت شد و قدیمی ترین کتابی که از آستارا در آن یاد شده، حدودالعالم به سال ۳۷۲ هجری قمری است.

مسئول کانون دوم پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا هم در آئین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در سالن این کانون گفت: این نمایشگاه با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با نمایش بیش از ۳۰۰ قطعه لباس محلی، عروسک بافی، گلیم، لوازم تزئینی و شیرینی محلی از ۲۰ هنرمند دایر شده است.

میترا پوربهرام بیان کرد: پویش کاشت گل توسط دانش آموزان از امروز به مناسبت دهه فجر آغاز شد و به دانش آموزان مراجعه کننده به کانون پرورش فکری، یک گلدان برای کاشت گل اهدا می شود و برای مرحله نخست ۲۰۰ گلدان تهیه شده است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۱۸ هزار دانش آموز در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.