به گزارش خبرنگار مهر، دست اندرکاران ویژه برنامه «با بچه‌های روستا» در هفتمین سال فعالیت خود، دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را بهانه‌ای دیگر برای ارائه خدمات فرهنگی به کودکان روستایی و مناطق کم‌برخوردار قرار دادند و با مجموعه‌ای از برنامه‌های کتاب‌محور به میهمانی کودکان روستای اسطلخ جان شهرستان رودبار رفتند.

در این حرکت فرهنگی که با مشارکت مرکز آفرینش‌های ادبی، مربی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون رستم‌آباد و همراهی بیش از ۷۰ دانش آموز اسطلخ جانی انجام شد، با اجرای نمایش خلاق، معرفی کتاب و برپایی کارگاه «نوشتن خلاق» با موضوع چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، قصه‌گویی و خوانش شعر و آثار ادبی اعضا آغاز شد.

مربیان کانون هم چنین از انقلاب مردمی ایران اسلامی به رهبری امام‌خمینی (ره) برای کودکان صحبت کردند و جان فشانی شهیدان ایران اسلامی را به کودکان و نوجوانان یادآور شدند.

اجرای مسابقه حضوری و اهدای بسته‌های فرهنگی به حاضران، از دیگر برنامه‌های مربیان کانون پرورش فکری در قالب ویژه‌برنامه «با بچه‌های روستا» به شمار می‌رفت.

گفتنی‌است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در قالب ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، دو مرکز فراگیر (ویژه‌کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص)، چهار کتابخانه پستی، دو کتابخانه سیار روستایی و همچنین، یک کتاب‌خانه سیار شهری، به ارائه خدمات فرهنگی به مخاطبان می‌پردازد و بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی این مجموعه فرهنگی نیز نقشی تأثیرگذار در ارتقای توانمندی‌های ادبی آینده سازانی که به مراکز ثابت کانون دسترسی ندارند، ایفا می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1344464
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.