مهدی ولی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح کارمند یاری به صورت پایلوت در آینده نزدیک در هلال احمر گیلان افزود: جمعیت هلال احمر با همکاری اداره کل بهزیستی گیلان طرح کارمند یاری (کیان) را برای اولین بار در استان و با استقرار یک روانشناس در این جمعیت به صورت پایلوت به اجرا درمی آورد.

وی اظهار داشت: در بسیاری از محیط های کار دنیا برنامه هایی وجود دارد که به کارمندان و اعضای خانواده شان درباره پیشگیری و درمان آسیب های عمده جسمی، روانی، مشکلات خانواده و سایر مسائل دیگر که بر نحوه انجام عملکرد کارکنان اثر منفی دارد، مانند استرس شغلی، افسردگی، مهارت های ارتباطی کمک می کنند.

وی هدف از اجرای طرح کارمند یاری را تقویت سلامت روانی کارکنان عنوان و خاطر نشان کرد : با توجه به حضور کارکنان، امدادگران و نجاتگران در حوادث و سوانح که با آسیب دیدگان جسمی و روحی در ارتباطند، این برنامه ها به جنبه های سلامت روانی و اجتماعی آنها توجه کرده و متمرکز خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار داشت: مخاطبان این برنامه در وهله نخست تمامی کارکنان سازمان ها هستند، زیرا تاکید این برنامه بر پیشگیری اولیه است اما در وهله دوم مخاطبان عمده این برنامه، کارکنان درگیر مسائلی مانند اعتیاد، استرس یا افسردگی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.