در آخرین وزن برگزار شده از روز اول پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو، دو وزنه بردار از کشورهای اندونزی و عراق در دسته ۷۳ کیلوگرم با هم رقابت کردند که در نهایت تریاتنو تریاتنو از اندونزی موفق شد سه مدال طلای این وزن را به خود اختصاص دهد.

در پایان این وزن، تریاتنو در حرکت یک ضرب با مهار وزنه ۱۳۶ کیلوگرم،  در دوضرب با مهار وزنه ۱۷۰ کیلوگرم و در مجموع با ثبت رکورد ۳۰۶ کیلوگرم سه مدال طلای این وزن را به خود اختصاص داد تا تیم اندونزی موفق ترین تیم شب اول این رقابت ها باشد.

همچنین محمد قدومی از عراق دیگر وزنه بردار دسته ۷۳ کیلوگرم در حرکت یک ضرب با مهار وزنه ۱۳۰ کیلوگرمی،  در حرکت دوضرب با مهار وزنه ۱۶۲ کیلوگرمی و در مجموع با ثبت رکورد ۲۹۲ کیلوگرم سه مدال نقره این وزن را تصاحب کرد.

پیش از این نیز در رقابتهای دسته ۶۷ کیلوگرم،  دو وزنه بردار اندونزیایی موفق به کسب سه مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز شدند که با پایان یافتن شب اول این رقابت ها، وزنه برداران کشور اندونزی موفق به کسب شش مدال طلا،  دو نقره و یک برنز شدند.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو از غروب یکشنبه با حضور ۳۴ وزنه بردار از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ارمنستان، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کامرون، اندونزی، عراق، اردن، قرقیزستان، مغولستان، نروژ و ترکیه برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن در رشت آغاز شد.

وزنه برداران حاضر در این دوره از رقابت ها در هفت وزن المپیکی شامل ۶۱ کیلوگرم، ۶۷، ۷۳، ۸۱، ۹۶،  ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم به رقابت می پردازند و در نهایت آنانی که امتیار لازم را کسب کنند، جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را بدست می آورند.    

در روز اول این مسابقات، وزنه برداران اوزان ۶۱ کیلوگرم، ۶۷ و ۷۳ کیلوگرم بر روی تخته رفتند، در روز دوم نیز ورزشکاران اوزان ۸۱ کیلوگرم و ۹۶ کیلوگرم و در روز پایانی نیز وزنه برداران اوزان ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم رقابت می کنند.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو که مسابقات کسب سهمیه المپیک بشمار می رود، به مدت سه روز در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت ادامه می یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.