حافظ قشقایی یکشنبه شب پس از قهرمانی در دسته ۶۱ کیلوگرم رقابت های وزنه برداری جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در رشت گفت : با توجه به وزنه هایی که موفق به مهار آنها شدم، رکوردهای خوبی را ثبت کردم.

وی افزود : پس از مسابقات جهانی تصمیم گرفتم از دسته ۵۵ کیلوگرم در دسته ۶۱ کیلوگرم در رقابت ها حضور یابم که در اولین حضورم که مسابقات جام فجر است،  وزنه های خوبی را مهار کردم و امیدوارم در مسابقات قهرمانی آسیا نیز رکوردهای بهتری را ثبت و مقام ارزشمندی را کسب کنم.

وی که سه مدال طلای این رقابت ها را برگردن آویخته،  ادامه داد :  با توجه به وضعیت جسمی ، دسته ۶۱ کیلوگرم برای من بهتر است و تمام توان خود را به کار می بندم تا در مسابقات آسیایی مقام خوبی را کسب و جواب اعتماد مربیان تیم ملی را بدهم.

قشقایی به رقابت های جام فجر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: میزبانی این دوره از رقابت ها مناسب است و وزنه برداران حاضر سعی دارند بهترین رکوردها را ثبت کرده تا بتوانند شانس خود را برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ افزایش دهند.

حافظ قشقایی به همراه  روسف انخل از بلغارستان در دسته ۶۱ کیلوگذم با هم به رقابت پرداختند که در نهایت وزنه بردار ایرانی با درخشش خود در حرکت یکضرب با ثبت رکورد ۱۲۰ کیلوگرم،  در حرکت دوضرب نیز با ثبت رکورد ۱۶۰ کیلوگرم و در مجموع با رکورد ۲۸۰ کیلوگرم مقام قهرمانی این وزن را کسب کرد.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو از غروب یکشنبه با حضور ۳۴ وزنه بردار از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ارمنستان، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کامرون، اندونزی، عراق، اردن، قرقیزستان، مغولستان، نروژ و ترکیه برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن در رشت آغاز شد.

وزنه برداران حاضر در این دوره از رقابت ها در هفت وزن المپیکی شامل ۶۱ کیلوگرم، ۶۷، ۷۳، ۸۱، ۹۶،  ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم به رقابت می پردازند و در نهایت آنانی که امتیار لازم را کسب کنند، جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را بدست می آورند.    

در روز اول این مسابقات، علاوه بر رقابت وزنه برداران وزن ۶۱ کیلوگرم، وزنه برداران اوزان ۶۷ و ۷۳ کیلوگرم بر روی تخته خواهند رفت، در روز دوم نیز ورزشکاران اوزان  ۸۱ کیلوگرم و ۹۶ کیلوگرم و در روز پایانی نیز وزنه برداران اوزان ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم بر روی تخته خواهند رفت.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو که مسابقات کسب سهمیه المپیک بشمار می رود، به مدت سه روز در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.