فرماندار آستارا روز شنبه در آئین زنگ انقلاب در دبیرستان پسرانه امام علی (ع) این شهرستان گفت: نواختن زنگ انقلاب به منزله تجدید میثاق با آرمان های امام (ره) و نشانگر بیش از ۴۰ سال دفاع مردم از ارزش هاست. 

حسن رستم زاد افزود: ایران اسلامی امروز در حوزه های علمی جزو کشورهای برتر دنیاست و این توفیق را مدیون انقلاب اسلامی و ایستادگی در سنگرهای تعلیم و تربیت هستیم.

وی اظهار کرد: دانش آموزان و فرهنگیان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند و نسل جوان امروز باید در گام دوم انقلاب، گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشد.

امام جمعه آستارا هم گفت: ملت ایران در حالی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می دارند که ایران در اوج اقتدار قرار گرفته و به عنوان الگویی عملی، استکبار جهانی را به زانو در آورده است. 

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: ایران اسلامی به پشتوانه مردم، تأثیر خود را در جهان به اثبات رسانده و حضور ملت در جشن ها و برنامه های دهه مبارک فجر، نشانگر کارآمدی نظام الهی است. 

سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا هم گفت: رویکرد فرهنگی در پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرگذار بود و دانش آموزان باید از تحولات انقلاب اسلامی شناخت کافی داشته باشند.

وی افزود: در ایام الله دهه مبارک فجر مدرسه دهخدا در بخش لوندویل افتتاح و ۲۱ یادواره به نیت ۲۱ شهید دانش آموز و فرهنگی آستارا برگزار خواهد شد.

قرائت مقاله، شعر و اجرای سرود انقلابی و حماسی از بخش های دیگر این آئین بود. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده  است و ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه آن به تحصیل علم مشغول هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.