ارسلان زارع روز شنبه در نخستین روز از دهه فجر در جمع مسئولان، خانواده معظم شهدا  و اقشار مختلف مردم افزود: این پروژه ها در حوزه اقتصادی در زمینه ها و عرصه‌های گوناگون گردشگری ، کشاورزی ، صنعتی،  عمران شهری و روستایی ، فضاهای آموزشی ، ورزشی و  فناوری اطلاعات است .
وی اظهار کرد:  از تعداد پروژه های آماده بهره برداری در دهه فجر در استان  یک هزار و ۵۲۱  میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و در حوزه اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی است .
زارع گفت: این میزان پروژه قابل بهره برداری در دهه فجر نسبت به  پروژه های دهه فجر سال گذشته با اعتبار یک هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان نشان دهنده  افزایش ۳۳ درصدی از نظر مبلغ  هزینه شده است.
استاندار گیلان خاطر نشان کرد: آماده شدن این میزان پروژه برخلاف  تحریم ها ، تنگناهای ناجوانمردانه و غیرقانونی استکبار و با تلاش  بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی و همراهی و همدلی تمامی قوا  اعم از مجریه ، قضائیه و مقننه  میسر شده و توانستیم سربلند باشیم.

استان گیلان در کرانه جنوبی دریای خزر از کانون های گردشگری و تجارت شمال کشور محسوب می شود .طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت استان گیلان افزون بر دو میلیون و ۵۳۰ هزار  نفر بوده که ۶۳ درصد شهرنشین و ۳۷ درصد روستانشین هستند . از نظر تراکم نسبی جمعیت ، استان گیلان پس از استان تهران در مقام دوم قرار دارد .

عوامل متعددی مانند آب‌وهوای مساعد ، خاک رطوبتی و حاصل خیز، وجود شبکه‌های آب روان دائمی و امکانات کشاورزی فراوان و متنوع و گسترش راه‌های ارتباطی، سبب ایجاد تراکم شدید در این استان گردیده است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.