به گزارش خبرنگار ایرنا، در همایش رهروان فاطمی که عصر امروز با حضور گسترده بانوان در امام زادگان و اماکن متبرکه شاخص استان گیلان برگزار شد، عزاداران فاطمی با سینه زنی در  سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گریستند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در غم شهادت آن حضرت به مداحی پرداختند.

امروز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برخی از خانواده ها با پخش غذاهای نذری از عزاداران فاطمی پذیرایی کردند .

آیین های ویژه عزاداری سالروز شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) شامگاه گذشته و امروز (چهارشنبه) در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان برگزار شد.

در این آیین ها  با حضور اقشار مختلف مردم و زائران در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان ، شرکت کنندگان در غم و اندوه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به سوگ نشستند و به سینه زنی و مرثیه سرایی پرداختند.

 اجرای طرح سوگواره یاس نبوی با هدف ترویج و تبیین فضائل فاطمی از یکشنبه گذشته همزمان با سراسر کشور در ۴۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان آغاز و تا یازدهم ماه جاری ادامه دارد.

در اجرای این طرح ۲۹ مبلغ اعزامی از قم و ۲۲۰ مبلغ بومی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان همکاری می کنند، مبلغان اعزامی از قم در بقاع شهرستانهای آستارا، آستانه اشرفیه، تالش، رشت، رودبار، رودسر، لاهیجان، لنگرود و ماسال اقدام به ترویج معارف اهل بیت (ع) می کنند.

از مبلغان اعزامی و بومی در برپایی خیمه های معرفت در طول ایام فاطمیه شامل غرفه های پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی، مشاوره و ترویج وقف به ویژه تبلیغ وقف فاطمی، غرفه عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و چند رسانه ای  بهره مند خواهیم شد.

سوم جمادی الثانی شهادت حضرت فاطمه زهراست.حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در حالی که از عمر مبارکش ۱۸ سال بیشتر نمی گذشت، به روایتی در ۱۳ جمادی الاول سال ۱۱ هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.