این آیین روز چهارشنبه با حرکت هیات‌های عزاداری و قشرهای مختلف مردم در مسیر بلوار پاسداران بیرجند آغاز شد و سوگواران با نوحه خوانی و سینه زنی در غم شهادت دختر نبی مکرم اسلام (ص) اشک ماتم ریختند.

عزاداران فاطمی سپس با اجتماع مقابل بوستان شهدای گمنام بیرجند به سوگواری پرداختند و به آستان مقدس اهل بیت عصمت و طهارت ابراز ارادت کردند.

آیین‌های عزاداری ایام فاطمیه و سوگواری شهادت حضرت فاطمه ‌زهرا (س) که از چند روز پیش در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه خراسان جنوبی آغاز شد، از شب گذشته با حضور قشرهای مختلف مردم به اوج رسید.

شماری از مردم و هیات‌های عزاداری با حضور آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) شهر بیرجند به مناسبت شهادت ام ابیها عزاداری کردند.

مردم شهرستان‌های مختلف استان نیز با حضور در آیین‌های عزداری و قرائت دعا و زیارت خاصه حضرت فاطمه (س) و برگزاری مجالس عزا به سوگواری پرداختند و به آن حضرت متوسل شدند.

روحانیان و خطبا در این برنامه‌ها در سخنانی با ذکر مصائب اهل بیت (ع) به گوشه‌ای از شخصیت، کرامات و زندگانی دختر پیامبر گرامی اسلام (ص) پرداختند.

برخی عاشقان اهل بیت، نیکوکاران و خیران نیز با پخت غذای نذری به ویژه آش و غلور و توزیع آن بین نیازمندان و مردم در این مناسبت باشکوه مشارکت کردند.

اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در ۵۱ بقعه متبرکه استان خراسان جنوبی از شنبه پنجم بهمن آغاز شد و تا ۱۱ بهمن ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.