به گزارش ایرنا، دسته جات و هیات های عزاداری شهرستان گتوند در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور در خیابان ها، مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی در سوگ این بانوی بزرگ اسلام عزاداری کردند.

هیات های عزاداری درگتوند از مساجد به سمت مصلای امام خمینی(ره) این شهر حرکت کرده و سپس در مصلای جمعه اجتماع کردند.

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در گتوند با اجتماع باشکوه خود در مصلای امام خمینی(ره) و سینه زنی و عزادارای، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشتند.

امام جمعه موقت گتوند در این آیین با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به ویژگی ها و کمالات این بانوی بزرگ اسلام اشاره کرد و گفت: محبت حضرت زهرا(س) محوریت است، رضای خدا رضای فاطمه و غضب خدا در غضب حضرت فاطمه (س) است.

حجت الاسلام عباس حسنی افزود: دلیل عاقبت بخیری حر بن یزید ریاحی، آن حری که جلوی سپاه امام حسین(ع) را گرفت و باعث شد بچه های حسین بترسند و نگران شوند، ادب و محبت او نسبت به حضرت زهرا و حسین بن علی(ع) است.

 به گزارش ایرنا، آیین عزاداری در شهرهای صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و برخی از روستاهای شهرستان گتوند نیز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد.

در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) کودکان، جوانان و نوجوانان در شهرها و روستاهای گتوند با برپایی ایستگاه های صلواتی از عزاداران پذیرایی کردند.

خیران نیز با پخت غذای نذری و توزیع آن بین نیازمندان و مردم، از عزاداران و سوگواران پذیرایی کردند.

به گزارش ایرنا، مردم عزادار شهرستان گتوند همچنین سه شنبه شب با حضور در مساجد، حسینیه ها و اماکن عمومی در سوگ حضرت فاطمه زهرا(س) به سینه زنی پرداختند.

فاطمه، نام مبارک دخت پیامبر بزرگ اسلام (ص) و همسر امیرالمومنین علی (ع) است که در سال پنجم پس از بعثت، روز ۲۰ جمادی‌الثانی در مکه دیده به جهان گشودند.

حضرت فاطمه زهرا (س) در حالی که ۱۸ سال بیشتر از عمر مبارکشان نمی گذشت، بنابر روایتی بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان در ۱۳ جمادی الاول سال ۱۱ هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.