هفته بیست و یکم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور عصر یکشنبه برگزار و در نهایت تیم ملوان بندرانزلی برابر فجرسپاسی شیراز به یک پیروزی ارزشمند دست یافت اما تیم های سپیدرود و داماش در بازی های خارج از خانه به ترتیب برابر استقلال خوزستان و آرمان گهر سیرجان مغلوب شدند.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که هفته گذشته در رشت و در یکی از دربی های گیلان در لیگ دسته اول برابر داماش به نتیجه مساوی دست یافته بود، در هفته بیست و یکم و در یک بازی خانگی موفق شد برابر تیم قدرتمند فجرسپاسی به پیروزی برسد.

ملوانان در این دیدار برتر از حریف خود ظاهر و سرانجام با به ثمر رساندن دو گل و کنترل بازی، سه امتیاز ارزشمند این دیدار را به حساب خود واریز و برابر تیم قدرتمند فجر سپاسی به برتری دست یافت تا حدی از تیم های انتهای جدولی فاصله گیرد.

بازیکنان ملوان در نیمه اول به یک گل دست یافتند و با این اندوخته نیمه اول را به اتمام رساندند البته اواخر این نیمه بازی با حاشیه هایی روبرو شد که در نهایت داود مهابادی سرمربی فجرسپاسی اخراج شد اما پس از آن بازی به روال عادی خود بازگشت.

ملوانان در نیمه دوم بیشتر سعی در حفظ و کنترل بازی و استفاده از ضربات ایستگاهی را داشتند که سرانجام این حربه موثر واقع شد و این تیم در نیمه دوم نیز به گل دوم خود دست یافت تا خیال طرفداران ملوان از پیروزی در این دیدار سخت، راحت شود.

تیم فجرسپاسی که در رده پنجم جدول رده بندی قرار داشت و یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی بشمار می رود ، در این دیدار نتواست بازی قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد و این تیم بیشتر اسیر حواشی شد تا با شکست در این بازی خارج از خانه، فاصله آن با صدر جدول بیشتر شود.

اما تیم فوتبال سپیدرود رشت دیگر نماینده استان گیلان در لیگ دسته اول ، در هفته بیست و یکم این مسابقات در اهواز به مصاف تیم استقلال خوزستان رفت که در نهایت با نتیجه دو بر صفر مغلوب حریف خود شد.

سپیدرودی ها که طی دو هفته گذشته در دو دیدار خانگی با یک پیروزی و یک تساوی گام به این میدان گذاشته بودند، در این دیدار نتوانستند بازی قابل قبولی را ارایه دهند که سرانجام نیز متحمل شکست دیگری شدند.

البته در این دیدار، نادر دست نشان سرمربی تیم سپیدرود دست به تغییر در ترکیب خود زد که البته این تغییرات جواب نداد و سرانجام سپیدرودی ها یک شکست دیگر را نیز متحمل شدند تا وضعیت این تیم در جدول رده بندی نامناسب تر شود.

تغییرات در ترکیب تیم سپیدرود منجر به عدم هماهنگی مناسب  این تیم در دیدار برابر استقلال خوزستان شد و از طرف دیگر اشتباهات مکرر فردی این تیم به خصوص در به ثمر رسیدن گل دوم استقلال خوزستان، مهمترین عوامل شکست سپیدرود بود.

این در حالی است که این دیدار برای سپیدرود از اهمیت ویژه ای برخوردار بود چون تیم سپیدرود با کسب امتیاز در این دیدار می توانست فاصله خود را با استقلال خوزستان و سایر تیم های بالاتر از خود در جدول رده بندی کاهش دهد اما با شکست در این بازی، نه تنها فاصله این تیم با استقلال خوزستان افزایش یافت، بلکه  سپیدرودی ها یک پله در جدول رده بندی سقوط و به تیم های انتهای جدولی نزدیکتر شدند.

به هرحال سرخپوشان رشتی در دیدار سرخابی های شمال و جنوب کشور نتیجه بازی را به آبی پوشان خوزستان واگذار کردند تا تیم فوتبال استقلال خوزستان فاتح نبرد سرخابی های شمال و جنوب کشور در لیگ دسته اول باشد.

اما تیم فوتبال داماش دیگر نماینده استان گیلان در لیگ دسته اول در هفته بیست و یکم این رقابتها در سیرجان رو در روی تیم آرمان گهر قرار گرفت که در نهایت در یک بازی ضعیف با نتیجه سه بر صفر مغلوب حریف خود شد.

داماشی ها که هفته گذشته و در دربی گیلان در لیگ دسته اول کشور بازی بسیار خوبی را برابر تیم ملوان بندرانزلی به نمایش گذاشته بود، در این دیدار نتوانستند بازی قابل قبولی را از خود ارایه دهند و با سه گل مغلوب تیم نه چندان مطرح آرمان گهر شدند.

تیم فوتبال داماش که تاکنون موفق ترین تیم استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول بشمار می رود، در این بازی نتوانست تمامی توانایی های خود را نشان دهد و با یک شکست سنگین، این دیدار خارج از خانه را به اتمام رساند.    

البته در این دیدار ، آرمین منفرددوست به دلیل مصدومیت و آزاد جعفرزاده به دلیل سرماخوردگی شدید غایبان داماش بودند و در دیدار مقابل آرمان گهر حضور نیافتند تا داماش از وجود هر دو مدافع راست خود در این بازی محروم باشد.

این در حالی است که یکی از نقاط قوت تیم فوتبال داماش گیلان در رقابت های فصل جاری لیگ دسته اول، سمت راست این تیم است که با توجه به غیبت دو بازیکن جناح راست این تیم برابر آرمان گهر ، داماشی ها صلابت بازی های گذشته را نداشته و با متزلزل شدن خط دفاعی این تیم ، شکست سنگینی را متحمل شدند.

داماشی ها که در رتبه نهم جدول رده بندی قرار دارند با شکست در این بازی خارج از خانه ، گرچه همچنان در همان رتبه قرار گرفتند اما فاصله آنان با سایر تیم های نیمه دوم جدول کمتر و همچنین فاصله داماشی ها با تیم های نیمه اول جدول افزایش یافت.

به هرحال هفته بیست و یکم رقابت های لیگ دسته اول فقط برای تیم ملوان خوش یمن بود و این تیم توانست یک پیروزی ارزشمند را برابر تیم فجر سپاسی کسب کند اما تیم های سپیدرود و داماش مقابل حریفان خود و در دیدارهای خارج از خانه متحمل شکست شدند تا هفته بسیار تلخی برای تیم های رشتی در لیگ دسته اول سپری شود.

تا پایان هفته بیست و یکم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم ، داماش گیلان با کسب ۲۹ امتیاز در مکان نهم ، ملوان بندرانزلی با کسب ۲۱ امتیاز در مکان پانزدهم و سپیدرود رشت با کسب ۱۹ امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.