دکتر مسعود نوروزی پنج شنبه در دومین جلسه مجمع سلامت شهرستان صومعه سرا با بیان این مطلب افزود : امروز 25 درصد از عوامل تاثیرگذار بر مقوله سلامت برعهده وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است و 75 درصد دیگر خارج از حیطه اختیارات این وزارتخانه است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشکیل مجمع سلامت در شهرستان‌ها به دنبال مشارکت و همراهی کردن مردم با نظام سلامت در راستای تحقق مدیریت و کنترل 75 درصد عوامل دیگر است .

نوروزی با اشاره به اینکه بااجتماعی شدن مقوله سلامت این امر محقق می شود ، گفت: برای استقرار این مهم، نیازمند همراهی و مشارکت همه سازمان‌ها و دستگاه ها اجرایی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان متولی اصلی سلامت هستیم.

وی با اشاره با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور بیان کرد: همانگونه که اجرای این طرح، تحولی عظیم در حوزه سلامت ایجاد کرد و همه مردم از ثمرات آن بهره‌مند شدند، مجمع سلامت در شهرستان‌ها نیز با مشارکت مردم، نقش بسزایی در حفظ و ارتقای سلامت جامعه ایفا می کند.

معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از شیوع موج دوم بیماری آنفلوانزا خبر داد و اظهار داشت : این بیماری از آغاز زندگی بشریت وجود داشته وجای نگرانی نیست ضمن آنکه در کنار رعایت نکات بهداشتی ،اقدامات مناسب جهت پیشگیری ومبارزه با این ویروس در استان فراهم است.

فرماندار صومعه سرا نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه فرایندهای مختلفی حلاوت اجرای طرح سلامت را به کام مردم تلخ کرد، اظهار داشت:اهداف جلسه شورای سلامت اجتماعی سازی موضوع بهداشت است یعنی از نهاد خانواده تا نهادهای اجتماعی همه باید در حوزه بهداشت وسلامت نقش داشته باشند.

سید جلال سید محمدی با اشاره به اینکه موضوع سلامت به یک نهاد و یک دستگاه خاص اختصاص ندارد خاطر نشان کرد:همه لایه های جامعه با آن درگیر هستند ضمن آنکه برای ایفای نقش جامعه نیازمند آگاهی بخشی  بیشترهستیم.

وی ایجاد تعامل بین نهادهای جامعه را بستری مناسب درجهت اجرای برنامه های مختلف بهداشتی دانست ویادآورشد: اهمیت نقش هر یک از دستگاههای اداری ما باعث می شود سیاست گذاران جامعه اهداف خودرا به درستی اجرا کنند.

فرماندار صومعه سرا با تجلیل از پرسنل وکارکنان شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان خدمات آنان را نمونه ای بارز از ایثار وجهاد در راه خدا برشمردو افزود:باتوجه به پیشینه این شهرستان انتظار است خانه های بهداشت با کمبود امکانات مواجه نباشند و نیروی انسانی وفضای فیزیکی مناسب را هم در اختیار داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.