محمد غزنویان روز چهارشنبه اظهار کرد: طرح آبرسانی روستای خان حیاطی و بخشی از روستای خلیله سرا با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و تاکنون هفت کیلومتر لوله گذاری و یک حلقه چاه حفر شده است.

وی اضافه کرد: برای این طرح آبرسانی پنج و نیم کیلومتر لوله گذاری و احداث سه باب مخزن و ایستگاه پمپاژ در دستور کار است و تا خرداد سال آینده، ۲۰۰ خانوار روستاهای یاد شده از آب شرب بهره مند خواهند شد.

وی بیان کرد: برای آبرسانی به روستاهای تلخان و هودول نیز ۲ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و ظرف یکسال آینده حدود ۱۵ کیلومتر لوله گذاری خواهد شد و در صورت اختصاص اعتبار، مراحل دیگر طرح نیز اجرا خواهد شد.

غزنویان گفت: طرح تقویت آبرسانی روستای عباس آباد نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از سوی دهیاری و شورای اسلامی آن، زمینی برای حفر یک حلقه چاه تعیین شده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا افزود: با تکمیل و افتتاح سد لاستیکی با یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب گنجایش در رودخانه ملاهادی، آب ۱۴ روستا تأمین خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود ۹ هزار مشترک آن، تحت پوشش شبکه آب روستایی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.