وحید خرمی روز پنجشنبه در بازدید از طرح سد لاستیکی آستارا گفت: این اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته است و تعدادی از سدها ظرف یک سال آینده وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: سد لاستیکی رودخانه ملاهادی شهرستان آستارا نیز با یک میلیون متر مکعب آب برای مصرف ۱۵ روستا در حال ساخت است.

وی افزود: به زودی نقشه های این طرح تایید خواهد شد و قطع درختان مسیر رودخانه ملاهادی برای ساخت سد، ضروری است و این طرح حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان هم گفت: با بازسازی تصفیه خانه بهارستان آستارا ظرفیت آب از ۲۲۰ لیتر به ۲۸۰ لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت و برای جبران کمبود، خط انتقال آب رودخانه آقچای به تصفیه خانه با ظرفیت یکصد لیتر در ثانیه در تابستان امسال افتتاح شد.

محسن حسینی افزود: طرح بلند مدت آب رسانی از رودخانه چلوند به آستارا شامل ساخت تصفیه خانه، ۲۲ هزار متر مکعب مخزن و ۴۲ کیلومتر خط انتقال نیازمند ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن از ۲۳ هزار مشترک آب برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.