علیرضا تخت‌شاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، برآورد اعتبار موردنیاز برای بهره‌برداری از این تصفیه خانه را بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار به موقع تا سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی ظرفیت تصفیه فاضلاب در این تصفیه‌خانه را هفت هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی معادل ۴۷ هزار نفر ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه همچنین به پروژه آبرسانی شهر سنقر اشاره کرد و گفت: تامین آب سنقر از ابتدای مهر ماه ۹۶ با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد از شرکت آب منطقه ای به این شرکت برای ادامه عملیات اجرایی تحویل شد.

تخت‌شاهی این پروژه را شامل احداث یک باب تصفیه‌خانه آب به ظرفیت ۲۳۰ لیتر در ثانیه، یک مخزن میان‌راهی باظرفیت ۲ هزار مترمکعب و یک مخزن ذخیره جدید در زون مرتفع با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب، احداث خطوط بین مخازن به طول ۶ هزار و ۵۰۰ متر، در سایزهای ۴۰۰ و ۴۵۰ میلی‌متر لوله‌های فولادی از محل تصفیه‌خانه تا مخزن عنوان کرد.

به گفته او، پروژه تصفیه‌خانه اکنون با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال اجرا است.

او در ادامه تصریح کرد: امسال عملیات اجرایی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب سنقر، صحنه و کرندغرب با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری آغاز شده و احداث تصفیه‌خانه در پاوه، روانسر، جوانرود و تازه‌آباد نیز در حال انجام است.

آب شرب شهرستان سنقر هم اکنون از طریق ۲۳ چاه عمیق تامین می‌شود.

شهرستان سنقر و کلیایی با بیش از ۸۱ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه دارای ۲۷۱ روستا، ۲ شهر و هشت دهستان است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.