به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان سالاری روز چهارشنبه در آیین توزیع ۱۱ دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی در جمع خبرنگاران در رشت با اشاره به  نیاز گیلان به  ۳۱ پایگاه جدید اورژانس  افزود: پی گیر این موضوع در سطح وزارتخانه، استان و خارج از وزارتخانه هستیم که امیدواریم در سال آینده به این مهم دست یابیم.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر، ۶۲ پایگاه اورژانس شامل ۲۵ پایگاه شهری و ۳۷ پایگاه جاده ای در استان گیلان فعال است.

وی با بیان این مطلب که ۱۱ دستگاه آمبولانس امروز به ناوگان اورژانس استان گیلان اضافه شده، اظهار داشت: ۱۷ میلیارد تومان بودجه  از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تحقق این مهم در نظر گرفته شده  است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: آمبولانس های دو دیفرانسیل جدید اورژانس در شهرستان های آستارا، تالش، هشپر، رضوانشهر، ماسال، رودبار، سیاهکل، لنگرود، شفت و دو دستگاه در شهرستان رشت مورد استفاده قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به قرار داشتن بسیاری از روستاهای شهرستان های رودبار، رودسر، شفت، فومن و هشپر در مناطق صعب العبور  و  سختی آمد و شد بیماران از جمله افراد سالخورده و  زنان باردار به ویژه در فصول سرد  با خودروهای عادی ، اضافه شدن ۱۱ دستگاه آمبولانس های جدید دو دیفرانسیل از ضرورت ها بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار داشت: پی گیری هستیم تا در سال ۹۹، ۱۵ دستگاه آمبولانس جدید نیز به ناوگان اورژانس استان اضافه شود.

آیین توزیع ۱۱ دستگاه آمبولانس های دو دیفرانسیل پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی گیلان امروز (چهارشنبه) با حضور ارسلان زارع استاندار گیلانو جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان در رشت برگزار شد.

با اضافه شدن ۱۱ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس گیلان تعداد آمبولانس های مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان به ۱۳۸ دستگاه رسیده است.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه موتور لانس و یک فروند هلیکوپتر نیز در اختیار دارد.

گیلان دو و نیم میلیون جمعیت دارد که با توجه به گردشگرپذیر بودن در  ایام تعطیلات نوروز و فصل تابستان جمعیت شناور آن چند برابر می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.