به گزارش ایرنا، دکتر 'محمد جمالیان' روز شنبه در نشست خبری با رسانه های استان مرکزی افزود: ادامه روند ساخت مرحله دوم بیمارستان ولیعصر (عج) اراک یکی از مهمترین پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی استان است.
وی اظهارداشت: برآورد اولیه ساخت این مرکز درمانی یک هراز و 400 میلیارد ریال تعیین شد که با رشد قیمت ها اکنون به 2 هزار ریال میلیارد ریال افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 500 میلیارد ریال قسط اولیه تسهیلات بانکی برای بیمارستان ولیعصر (عج) اراک دریافت شده و قسط دوم اواخر اردیبهشت ماه امسال تامین و قسط سوم نیز عملیاتی خواهد شد.
دکترجمالیان افزود: 280 میلیارد ریال اعتبار نیز از محل سفرهای استانی ریاست جمهوری برای کمک به روند ساخت این مرکز تامین شده است.
وی اظهارداشت: سرطان سینه، معده و پوست به ترتیب شایع ترین نوع سرطان دربین زنان و مردان استان مرکزی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سرطان معده، پوست، ریه و پروستات از جمله سرطان های شایع در بین مردان استان و سرطان های پستان، معده و پوست در بین زنان شایع ترین است.
دکتر جمالیان افزود: 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است که افراد با آگاهی ازعلایم و نشانه ها به سهولت می توانند روند درمان را بهبود بخشند.
وی اظهار داشت: 147 و 17 دهم درصد در هر 100 نفر، میانگین کشوری ابتلا به سرطان است که این میزان در استان مرکزی 119 و 2 دهم درصد برآورد می شود.
وی با رد شمار بالای مبتلایان به سرطان در استان مرکزی گفت: این استان از میانگین کشوری ابتلا به سرطان هم پایین تر است و آنچه در فضای مجازی درباره آمار بالا سرطان در استان منعکس می شود، صحیح نیست.
معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت: 50 درصد جمعیت حاشیه شهرهای استان از خدمات درمانی و بهداشتی بهره مند هستند.
دکتر«جواد نظری» افزود: به ازای هر 2 هزار و 500 نفر جمعیت در شهرستان های اراک، محلات و خمین یک مراقبت سلامت و هشت مرکز جامع خدمات سلامت و 108 مرکز سلامت راه اندازی شده است.
وی اظهار داشت: 60 درصد جمعیت استان مرکزی تحت پوشش خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دارند که در سطح کشور کم نظیر است.
معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: 95 درصد از مطب پزشکان استان همکاری لازم برای جمع آوری پسماند پزشکی را دارند و از 250 مطب تنها 12 مورد به علت عدم قرارداد، اعمال قانون برای آنان اجرایی شده است.
نظری افزود: خود مراقبتی در همه بیماری ها اولویت نخست سلامت اجتماعی است و این مهم با آموزش سلامت در بخش دانش آموزی با 32 هزار و در بخش دانشجویی با هفت هزار و 500 دانشجو درحال انجام است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت: 95 درصد مواد غذایی استان نشانگر غذایی را دارند که در آن خودآزمایی برای میزان مصرف مواد لحاظ شده است.
دکتر«عباس علیمرادیان» افزود: میزان سبوس در انواع نان شامل سنگگ 12 تا 18درصد، لواش 12 تا 18 درصد و بربری 18 تا 22 درصد رعایت می شود و کارخانه های تولید آرد استان موظف به رعایت استانداردهای لازم در این مهم هستند.
در استان مرکزی 19 بیمارستان فعال با یک هزار و 945 تخت مصوب و یک هزار و 750 تخت فعال و 85 بخش درمانی وجود دارد که 15 واحد بیمارستانی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و 2 بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.