فیروز فاضلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد عکس از سوی۳۳ عکاس از شهرهای  رشت، آستارا، انزلی، لاهیجان، رضوانشهر و رودسر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
وی افزود: فراخوان نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری گیلان که همزمان با ایام‌ دهه فجر در استان برگزار می شود از اواسط آذرماه امسال منتشر و تا ۲۲ دیماه تمدید شد.
فاضلی با اشاره به اینکه آثار ارسالی باید در بازه زمانی اول فروردین تا دهم دی‌ماه امسال در یکی از نشریات مکتوب و یا مجازی استان منتشر شده باشد، تصریح کرد: شرکت کنندگان در جشنواره را متولدین سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۰ تشکیل می‌دهند و میانگین سنی این افراد نیز ۳۰ سال است که نشان از جوانی و پویایی این گروه از اهالی رسانه را دارد. 
وی یادآور شد: معرفی کارکرد عکس خبری در رسانه‌ها و نقش مهم رسانه‌ها در ارتقای سطح آگاهی جامعه، افزایش توانمندی‌های شناختی افراد جامعه در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و رسانه‌ای مرتبط در رسانه‌ها از اهداف جشنواره یادشده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: زمان دقیق اعلام نتایج، برپایی نمایشگاه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره، به‌زودی از طریق تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به آدرس gilan.farhang.gov.ir و سایر رسانه‌های استان اعلام می‌شود.
نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری گیلان با توجه به لزوم برجسته سازی تلاش عکاسان خبری در رویدادهای مهم مذهبی، رسانه‌ای و اجتماعی، به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.