مهدی ولی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزون بر ۱۲ هزار و ۹۶ نفر عضو جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان هستند که شاخه آزاد جوانان، غنچه های هلال، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب و روستایی جوانان جمعیت هلال احمر گیلان را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه جوانان نقش موثری در فعالیت های امدادی و اجتماعی جمعیت هلال احمر گیلان دارند، افزود: در ۹ ماه گذشته یک هزار و ۸۰ طرح و برنامه در حوزه جوانان توسط جمعیت هلال احمر گیلان اجرا شده که برنامه های توانمندسازی، حفظ و نگهداری اعضاء شامل اردوها، مسابقه ها، فعالیت های فرهنگی و ورزشی از جمله فعالیت های معاونت جوانان هلال احمر در این مدت است.

ولی پور با اشاره به نقش جوانان در فعالیت های جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: جوانان نقش مهم و پررنگی در برنامه های جمعیت هلال احمر دارند و می توانند با ورود به عرصه امداد و نجات موجب تقویت این حوزه شده و زمینه های خدمت بهتر به مردم را فراهم کنند.

وی حوزه جوانان را گذرگاه ورودی به جمعیت هلال‌احمر عنوان و اضافه کرد: حوزه جوانان جمعیت هلال‌ احمر توسعه مشارکت جوانان در تصمیم گیری‌ ها و فعالیت‌ های مربوط به آنها و تربیت و آموزش جوانان را در انجام خدمات امدادی و عام‌المنفعه دنبال کرده و با جذب سنین ۶ تا ۲۹ سال، آنها را برای انجام این ماموریت ها در کانون های مختلف سازماندهی می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار داشت: فراگیری روزآمد آموزه های امدادی و ایجاد نظم و ترتیب در کارها و فعالیت های هلال احمر ، از مواردیست که به عنوان امری مهم و اساسی از اعضای فعال انتظارست، که می تواند باعث تسهیل در ارائه خدمت به مردم شود.

وی با اشاره به کسب مقام های کشوری توسط جوانان جمعیت هلال احمر در ۹ ماه گذشته، تصریح کرد: جوانان این جمعیت مقام اول کشوری در مسابقه های پناه گیری و خروج ایمن دختران از سازه آسیب دیده، کسب مقام سوم در مسابقه حمل با مصدوم، در مسابقه حمل آب توسط دادرس پسران و کسب مقام هشتم کشوری در مسابقه آتل بندی دختران برای استان افتخار آفرینی کردند.

مهدی ولی پور با اشاره به بستر مناسب و ایجاد فرصت جمعیت هلال احمر برای جوانان خاطر نشان کرد: جوانان به عنوان ارکان اصلی هلال احمر، با آموزش و کسب دانش و مهارت، در فعالیت های گروهی مشارکت کرده که این فرصت را جمعیت هلال احمر با ایجاد بستر مناسب برای آنان فراهم می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.