محمدباقر محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه لازمه کار این جمعیت آموزش همگانی در سطح روستاها و شهرهاست، اظهار داشت: در هر شهرستان چندین روستای بزرگ را انتخاب کرده و اقدام به سازماندهی تیم های امداد و نجات روستایی می کنیم.
وی افزود: نیروی زبده از اهالی هر روستا آموزش داده می شود که در زمان وقوع حوادث به عنوان اولین امدادرسانان در محل حضور یافته و کمک یار نیروهای هلال احمر باشند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: در تمام شهرستان ها آموزش های لازم داده می شود و طبق برنامه ریزی های انجام یافته پیش بینی می شود تا سال آینده این آموزش ها در قسمت عمده ای از روستاهای پرجمعیت و آسیب پذیر ارایه شود.
محمدی با بیان اینکه در همه شهرستان های استان دوره های آموزشی برای بانوان برگزار می شود، اضافه کرد: در هر شهرستان تیمی 33 نفره از بانوان برای امدادرسانی در مواقع نیاز تشکیل شده است.
وی عمده فعالیت ها در جمعیت هلال احمر را مربوط به حوزه جوانان اعلام کرد و گفت: در بخش های دیگر نیز کانون های دانش آموزی، کارگری، روحانیون و دانشجویی هلال احمر فعال هستند.
به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 11 پایگاه امداد جاده ای، 100 تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
7355 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.