فرمانده سپاه ناحیه آستارا روز پنجشنبه در این آئین در مسجد آبروان این شهرستان گفت: انسجام مردم کشورمان از احزاب و اقوام گرفته تا گروه های مختلف و مسئولان، در واکنش به شهادت سردار  سلیمانی نشانگر وحدت است.

سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: برگزاری با شکوه آئین های تشییع حاج قاسم سلیمانی در شهرهای بغداد، نجف، کاظمین، اهواز، مشهد، تهران و کرمان اوج تجلی عشق و ارادت مردم ایران و منطقه به بزرگترین خدمتگزار امنیت کشورمان بود.

وی اظهار کرد: اقدام سپاه پاسداران با موشک باران پایگاه آمریکایی، اقتدار جبهه مقاومت را بیشتر کرد و افکار عمومی کشورهای عراق، لبنان و سوریه از جبهه مقاومت حمایت می کند.

آرمان گفت: پایگاه عین الاسد با بالاترین سطح رادار، به عنوان مرکز حکومت استکبار در منطقه است اما عوامل آن حتی یک موشک ایران را نتوانستند رهگیری و خنثی کنند.

 فرمانده سپاه آستارا بیان کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری، پشتوانه مردمی و پیشرفت‌های علمی کشور سبب شده است، ایران به عنوان قدرتی بزرگ در معادلات و مناسبات سیاسی نقش تعیین کننده داشته باشد.

مداحی و ذکر مصیبت در سوگ سردار سلیمانی و شهدای مقاومت از بخش های دیگر این آئین بود.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد روز جمعه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید را به نظام اسلامی تقدیم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.