فرمانده سپاه ناحیه آستارا شامگاه سه شنبه در این آئین در مسجد جامع لوندویل گفت: روزگاری مجاهدت‌های سردار سلیمانی کارساز بود اما امروز شهادت این مرد بزرگ اسلام، اثرگذاری بیشتری دارد و دشمنان را درمانده و حیران کرده است.

سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: این شهید والامقام از ابتدای جوانی در خط مقدم جهاد و مقاومت و میدان مبارزه با استکبار جهانی نقش آفرینی می‌کرد و در نهایت به آرزوی قلبی خود دست یافت.

وی اظهار کرد: شهادت او منشاء تحول عظیم در سیر مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیست‌ها در سراسر جهان خواهد بود و تا انتقام سخت و دستیابی به پیروزی نهایی ادامه خواهد یافت.

فرمانده سپاه آستارا گفت: سردار سلیمانی با ۴۱ سال مجاهدت و فداکاری، لرزه بر اندام استکبار و حامیان آن انداخته بود و نقش اساسی در بیداری جهان اسلام داشت و با شهادت خود، طومار دشمنان را درهم پیچید. 

آرمان بیان کرد: خطای استراتژیک دولت آمریکا در آغاز سال ۲۰۲۰ و دهه جدید، پیامدهای سختی برای ترامپ و دست نشانده های او خواهد داشت و نقطه عطفی در بازنویسی تاریخ سیاسی منطقه بشمار می رود.

مداحی و ذکر مصیبت در سوگ سردار سلیمانی و شهدای اسلام از بخش های دیگر این آئین بود.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد روز جمعه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید را به نظام اسلامی تقدیم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.