غلامحسین ولدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زمینه حمل بار و ترانزیت کالا در پایانه ریلی آستارا حجم بار جا به جا شده از این پایانه را ۲۰۱ هزار و ۱۵۰ تن عنوان کرد.  

وی اظهار کرد : میزان واردات کالا نیز طی ۹ ماه سال گذشته در پایانه ریلی آستارا ۷۹ هزار و ۲۵۷ تن بود که امسال با رشد ۶۶ درصدی به ۱۳۱ هزار و ۴۴۸ تن رسیده است.

وی تصریح کرد: حجم ترانزیت کالا هم  در این مدت  ۴۰ هزار و ۳۹۲ تن بود که نسبت به ۲۸ هزار و ۲۸۶  تن مدت مشابه پارسال رشد ۴۳ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا را شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو بوده، کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا عنوان کرد.

ولدی افزود : همچنین طی این مدت ۹۳ هزار و ۷۴۷ تن کالا از طریق پایانه مرزی ریلی آستارا صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۹۳ هزار و ۶۰۷ تن بوده تفاوت محسوسی ندارد.

مدیرکل راه آهن شمال ۲؛ سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی را  عمده کالاهای صادراتی دانست که از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان صادر شده است.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری کالا در راه آهن شمال ۲ گفت :  طی ۹ ماه گذشته علاوه بر این ۴۷۳ هزار و ۹۲ تن کالا در راه آهن شمال ۲ بارگیری و ۴۴۵ هزار و ۷۲۸ تن کالا در آن تخلیه شده است.

 راه آهن آستارا - آستارا در فروردین ماه سال گذشته با حضور رئیسان جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان به بهره برداری رسید و روزانه قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان، کالاهای خود را در بارانداز آستارای ایران تخلیه می کنند و بار، به وسیله کامیون ها به صورت حمل و نقل ترکیبی به نقاط دیگر کشور منتقل می شود.

همچنین نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین - رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد.
یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت - قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.  
اولین محموله بار گیلان از طریق این خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه جاری از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.