به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در بازدید از قطعات اجرای راه آهن اردبیل گفت: با توجه به تامین اعتبار انجام شده و مصالح پای کار، این طرح مهم ریلی بر اساس قول داده شده به مردم استان در دهه فجر سال آینده به بهره برداری می رسد.
عملیات اجرایی راه ‌آهن میانه - اردبیل به طول 173 کیلومتر در سال 83 شروع شده و در این مدت بارها مردم استان وعده های تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده اند، اما با تامین اعتبار این پروژه سخت توسط بانک ملی ایران، عملیات اجرایی این طرح شتاب گرفته است.
در طرح راه آهن اردبیل - میانه 62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، چهار کیلومتر پل دره ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و 10 دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می ‌شود.
حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود 35 هزار تن مصالح فلزی همچون آهن آلات، میلگرد و کابل و حدود 220 هزار تن سیمان مورد نیاز است.
پیشرفت فیزیکی زیرسازی این مسیر ریلی 69 درصد بوده که تاکنون 80 درصد از عملیات خاکی آن انجام شده و حدود 10 کیلومتر از گشایش تونل‌ها باقی مانده است.
مسئولان ذی ربط پیشرفت فیزیکی طرح راه آهن اردییل - میانه که در 12 قطعه در حال اجرا می باشد را قابل قبول ذکر کرده و می گویند که افتتاح آن تا پایان سال 99 تقریبا قطعی است.
اکبر بهنامجو استاندار اردبیل دو ماه پیش نیز اعلام کرد که افتتاح این طرح را در دهه فجر 99 به مردم نوید داده ایم و امید است در موعد مقرر تحقق یابد.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در تلاش است این طرح را تا پایان سال 99 به بهره برداری برساند و به غیر از این تلاش می شود راه آهن اردبیل تا منطقه مرزی مغان امتداد یابد که مطالعات این طرح نیز آغاز شده است.
محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران نیز حدود دو ماه پیش در بازدید از این طرح اعلام کرد که بانک ملی از محل فاینانس داخلی هفت هزار و 500 میلیارد ریال برای اجرای راه آهن اردبیل اختصاص داده که این منابع مالی در سه مرحله و با توجه به پیشرفت کار پرداخت خواهد شد.
1905/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.