به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله فلاحتی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مصلی رشت با بیان اینکه سردار سلیمانی سرداری بزرگ بود که آزاده زیست و با عزت رفت و روحش شاد و شادتر خواهد بود، افزود: سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی از جوانی در گفتمان هایش با گریه از خداوند طلب شهادت می کرد و به آرزوی دیرینه خود رسید.

وی با اشاره به فعالیت بیست و چند ساله آمریکایی ها از طریق فضای مجازی اظهار داشت: شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و قیام ملت موجب شد هر چه را آنان در این سالها در عرصه فضای مجازی توطئه کردند، بی نتیجه بماند.

آیت الله فلاحتی بیان داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی در تمامی خطرهای ایام ۴۰ ساله انقلاب در عرصه های گوناگون بین المللی حضور یافت و چهره ای بین المللی و به یادماندنی از خود به یادگار گذاشت و توانست چهرای ماندگار نه در منطقه و ملتهای مسلمان که در چشم جهانیان باشد.

وی در تشریح رمز و علت این قدرشناسی ملت از سردار حاج قاسم سلیمانی با استناد به آیات و روایات قرآن کریم خاطر نشان کرد: در قرآن کریم آمده ما بندگانی داریم که به آنها قوت و قدرت دادیم که کار خیر انجام دهند و بنده خالص شوند و در اعتقاد و تحمل از بصیرت و عمق توجه برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه زمانی که انسان به این مرحله رسید، تمام فکر و ذکرش آخرت می شود و به دنیا نمی اندیشد و اعمال و رفتارش را بر موازین اخروی منطبق می کند، اضافه کرد : خداوند هم به او نعمت هایی اعطا می کند که خاص است از جمله آنکه سراسر وجود این انسان ها شناخت خداوند است، هرگز در مادیات دنیا غوطه ور نمی شوند، زندگی شان بر مدار معرفت الهی سیر می کند و هیچ قدرت، ثروت و جایگاهی در دنیا آنها را نمی فریبدآنگونه که شهید سلیمانی بود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تصریح کرد : انسان هایی با چنین ویژگی ها در رفتار، عمل و اعتقاد، عملکردی اخروی دارند و خداوند هم تا دنیا باقی است نام خوش و زیبای آنها را در میان مردم به یادگار می گذارد.

وی با بیان اینکه سراپای وجود شهید حاج قاسم سلیمانی توجه به جهات آخرت و خدا بود، خاطر نشان کرد: او به درجه و مدال ها و جایگاه های دنیوی توجهی نداشت و اینگونه توانست دل ها را متوجه خود کند و چهره بین المللی و ماندگی از خود به یادگار بگذارد و به تعبیر رهبر انقلاب فرشتگان الهی روح ملکوتی او را دریافت کردند.

آیت الله فلاحتی بیان داشت: سردار سلیمانی اصرار داشت که پنهان بماند، اما خداوند آشکارش کرد، این وعده صریح خداوند است که هر کس خود را وقف خدا کند، نامش را بلندآوازه می شود، آنچه برای ما مهم است این که از این انسان ها و زندگی آنها، نه تئها جوانان و نوجوانان بلکه همه در عرصه های سیاسی و اجتماعی درس بگیرند.

وی اظهار داشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افتخار این سرزمین کهن و جهان اسلام و تمامی آزادگان جهان شد و این روزها شاهدیم در تاریخ چند هزار ساله ایران چنین جمعیتی، دلسوخته به میدان نیامد، بنابراین همه ما باید چگونه زیستن را از این سردار شهید درس بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تشریح اتفاقات تاریخ چند هزار ساله ایران خاطر نشان کرد: مردم و مدیران ایرانی در دوران های گوناگون تاریخ چند هزار ساله ایران توانستند از شرایط و بحران ها به نفع خود در جامعه ایران استفاده کنند.

وی همچنین با بیان رخدادهای دوره بعد از انقلاب و تشریح آنها اظهار داشت: در تمام این دوره ها، ملت ایران با مسئولان، مدیران و مردمان خوب در راس آن امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب تمام بحران ها و جریانات تلخ را تبدیل به فرصت کرد، به طوری که از فرصت ها برای خود بهره برد و ملت های آزاد دنیا را بهره مند از شرایط کنونی کرد.

امام جمعه رشت با بازخوانی حوادث، اتقافات، فتنه ها و توطئه های دشمن علیه ایران و ادامه آن تاکنون از جمله تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، حمله صدام به ایران به همراهی بیش از ۳۰ کشور، فتنه ۷۸ کوی دانشگاه، فتنه ۸۸، توافق برجام و مذاکره ۱ + ۵ را یک تهدید نرم علیه نظام، فشارهای اقتصادی در سال ۹۷ تا ۹۸  اضافه کرد: همه توطئه ها و فتنه ها با بصیرت و آگاهی مردم و با درایت رهبری خنثی شده و ملت ایران همواره سرافراز هستند.

وی با اشاره به ایجاد کریدور مقاومت بین ملت ایران، عراق و سوریه در کنار مانور رزمایش بزرگ که در ۱۰۰ سال اخیر در معادلات جهانی کم نظیر و بی نظیرست، افزود : قدرت های پوشالی به حاشیه رفته و نگران و مضطرب هستند که ایران، چگونه، کجا و کی میادین آنها را نابود می کند، این که پیام تهدید آمیز می دهند که "اگر افراد ما در حد سردار سلیمانی را بزنید"، آیا مگر در جامعه آمریکا کسی را مانند سردار سلیمانی دارید؟

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تصویب اخراج آمریکایی ها در عراق را برای ایران برد عظیمی دانست و خاطر نشان کرد: از این به بعد آمریکایی ها، نظامیان و سربازان آنها در هیچ جای دنیا امنیت نخواهند داشت.

به گزارش ایرنا، سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد روز جمعه گذشته سیزدهم دیماه در حمله تروریستی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.