به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، روز یکشنبه در جمع دست اندرکاران جشنواره مردمی عمار خراسان جنوبی، افزود: عمار تابلوی حق بود و قرار گرفتن نام عمار در هنر شما نشان دهنده امتیاز بیشتر شما نسبت به دیگر هنرهاست.
وی ادامه داد: به فرموده پیامبر اکرم (ص)، عمار با حق است و هر جا حق باشد عمار هم حضور دارد و در موقع شهادتش هم آنچنان شکستی را در روحیه سپاهیان معاویه ایجاد کرد که شمشیر از دست همه افتاد چون پیامبر اسلام(ص) خبر داده بود که عمار به دست قومی سرکش به شهادت می رسد.
به گفته وی امروزه هم این مسیر ادامه دارد و هنرمندان عماری باید همواره با نام مقدسی که به دوش می کشند بر علیه کفر و نفاق ایستادگی کنند و در مقابل رسانه هایی همچون هالیوود حرفی برای گفتن داشته باشند.
وی تاکید کرد: موضع تابلوی روشن عمار باید در مقابل شهوت رانی، دنیا پرستی، و انواع سرگرمی های بی مورد به ظاهر هنری روشن باشد.
حجت الاسلام عبادی، اظهار کرد: هنر عمار باید هنر امام حسین (ع) را به عنوان ثارالله تبیین کند و آن روزی که شعبده بازی و سحر و جادو مساله روز بود خداوند متعال پیامبرش را مجهز به عصای اژدها کرد و امروز هم در مقابل هنر های مکار، هنر عمار را قرار داده است که باید به خوبی مواظبت شود.

** اکران فیلم های مردمی جشنواره عمار در 238 نقطه استان
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، گفت: هم اکنون در 238 نقطه استان فیلم های جشنواره مردمی عمار قابلیت اکران دارند و دبیر خانه های متمرکز در شهر های بزرگ تا روستاهای مرزی و حواشی شهر ها، این آثار را به نمایش عموم می گذارند.
مجید کریمیان، افزود: در جشنواره امسال عمار، 30 اثر از خراسان جنوبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که سه اثر به جشنواره راه یافته است.
وی با بیان اینکه اولین جشنواره فیلم عمار همزمان با 9 دی برگزار شد، اظهار کرد: فیلم سازان متعهد کشور بعد از حوادث فتنه 88 عزم خود را جزم کردند که با تولیدات هنری به افشاگری عوامل فتنه بپردازند که این فیلم ها امروز در سراسر کشور و در بهترین مکان ها اجتماع مردمی نظیر تکایا، مساجد و ...اکران می شود.
در ادامه این مراسم نمایشگاه عکسی با موضوع حماسه 9 دی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افتتاح شد.
در این نمایشگاه 30 اثر از حسین توحیدی فر هنرمند پیشکسوت خراسان جنوبی به نمایش گذاشته شد که وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه را بصیرت افزایی و تجدید میثاق با ولایت عنوان کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215* 6054*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.