ترور شبانه و ناجوانمردانه فرمانده پاکباز و مخلص نیروی قدس سپاه اسلام و همرزمان شریفش توسط آمریکای جنایت پیشه، هم برخلاف اصل جوانمردی و عرف جنگ بود و هم در کشوری دیگر و خارج از حوزه جغرافیایی آمریکا صورت گرفت و از همه نظر به عنوان حادثه ای خبیثانه و بسیار دردناک، هر شنونده ای را داغدار و متاثر ساخت.

بی شک آنزمان که آمریکا دستور ترور را صادر کرد، سردمدارانش هرگز تصور نمی کردند که سرلشکر شجاع اسلام از محبوبیتی این چنین برخوردار باشد و خبر شهادتش، قیامتی تکرارناپذیر را در منطقه ایجاد و سیلی از خشم و نفرت را به سوی استکبار جهانی روانه کند.

حذف داعش؛ خدمتی فراموش نشدنی

شاید در هیچ کجای کره خاکی، رفتار و حرکتی بهتر و خوشایندتر از این نباشد که انسانی برای نجات دیگران، جان خود را نادیده بگیرد و اهدا کند؛ بخصوص که این رفتار انسانی و شرافتمندانه از سر اخلاص  سرزده باشد و عامل آن، فردی تربیت یافته در مکتب اسلام و پیرو سالار شهیدن و تابع محض اولیای الهی باشد.

آنزمان که فیلم ها و عکس های هولناک جنایات داعشی های در خبرها و شبکه های اجتماعی پخش می شد و سایه شوم مرگ و خوف، مرزها را درمی نوردید و سوریه و عراق روز به روز از دشنه و دشنام داعشی ها امان نمی یافتند، سردار سلیمانی با اطاعت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و همراهی همرزمان شریفش، برای مقابله با چنگیزیان تشنه خون به پاخاست و مردم در همه کشورهای منطقه، خبرهای رزم و مجاهده با داعش را پیگیری می کردند و در نهایت سردار، آخرین سنگر خوناشامان را فتح کرد و خبر نابودی و حذف آنها را در منطقه علنی ساخت.

مردم از هر دین و آئین و مملکتی از خبر رفع فتنه داعش از منطقه خرسند شدند و حتی شدیدترین منتقدان نیز از این امر اظهار شادمانی می کردند و کسی که برای آرامش منطقه، آرام و قرار خویش را نادیده گرفته و جان شیرینش را ارزانی کرده بود، در اوج محبوبیت قرار گرفت و دل ها را تسخیر کرد.

آمریکا که پرورش دهنده و تجهیز کننده داعش و تکفیری ها بود و در ائتلاف نمایشی نبرد با آنها راه به جایی نبرده و در باتلاق خودساخته گیرکرده بود، با به شهادت رساندن سردار سلیمانی، سابقه و ماهیت تروریستی و ضدانسانی خود را برای چندمین بار در جهان نشان داد و نه تنها از نظر نظامی و نزد افکار عمومی امتیازی نگرفت، بلکه نفرت و نفرین ملت ها و عوام و خواص را سزاوار خود کرد.

وحدت ایران و عراق بیشتر شد

خطای راهبردی و واضح آمریکا در ترور دو فرمانده بزرگ جبهه مقاومت یعنی سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده غیور حشد الشعبی، دل های مردم ایران و عراق را به هم نزدیک تر و آمریکا را نزد دو ملت منفورتر کرد.

در چند ماه گذشته آمریکا و دست نشانده هایش شعله های نفاق را در عراق مشتعل کرده و برای فاصله گرفتن مردم عراق از ایران در تلاش بودند و تصور می کردند با آتش افروزی و التهاب آفرینی در عراق، امکان گسست اتحاد دو ملت ایران و عراق و تفرقه افکنی بیشتر در خاورمیانه را خواهند داشت، اما با به شهادت رساندن دو عزیز کم نظیر از دو کشور، خاک ذلت بر سر خود ریختند و این خطا در طول تاریخ با هیچ تدبیر و راهبرد نظامی و سیاسی جبران و اصلاح نخواهد شد.

اکنون اراده های سیاسی و اجتماعی مردم عراق برای اخراج آمریکایی ها از آن کشور مستحکم تر شده و دشمنان در مقابل این جنایت بزرگ، جز روسیاهی در خاورمیانه و خروج شرمگین و شبانه از آن چاره ای نخواهند داشت.

آئین تشییع پیکرهای آسمانی شهدای مقاومت در شهرهای مختلف ایران و اقامه نماز توسط رهبر فرزانه انقلاب و ملت فهیم ایران بر آنها، عمق همبستگی و پیوند دینی و عقیدتی ملت های ایران و عراق را به دنیا نشان داد و جای تامل است که آمریکائی ها و سایر دشمنان اسلام، با وجود سال ها معاندت و دشمنی با مسلمانان، هرگز از تاثیر عقیده و باورهای دینی بر اراده آنها مطلع نبوده و نشده اند.

استکبار جهانی همیشه در ترور و جنایت علیه شخصیت های اسلامی و انقلابی، بازتاب های سیاسی و اجتماعی آن را نادیده گرفته یا واکنش ها نسبت به اعمال خود را ناچیز پیش بینی کرده است و جالب اینکه با تکرار ناکامی در دستیابی به هدف ها و برنامه های پلید خود، باز به جنایت علیه بشریت دست می زند.

اکنون فرمانده مقتدری که خود را سرباز ولایت می نامید و به واسطه اخلاص و فداکاری هایش، سردار دل ها و مالک اشتر لقب یافته بود، به همراه همسنگران شهیدش بر دوش ملت ایران تشییع شد و مرد و زن و پیر و جوان، از دور و نزدیک و در همه شهرها با ابراز احساسات و فشاندن اشک حسرت، با شهدای مقاومت وداع کردند و انتشار اخبار این ادای احرام بی نظیر و عزای عمومی، این پیام ماندگار را به جهان اعلام کرد که قامت بلند ایران هرگز در برابر زخم و زور خم نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.