محسن یوسف پور روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به آتش سوزی جنگل های شهرستان های رودبار، آستارا، تالش، شفت، ماسال، رشت، لاهیجان، لنگرود، سیاهکل و فومن به دلیل بادگرم افزود: در زمان حاضر  آتش سوزی جنگلها در سیاهکل و فومن ضمن این که تحت کنترل است، اما همچنان وجود و تداوم دارد و در بقیه شهرستان ها مهار شده است.

وی با بیان این که آتش سوزی حدود ۱۵۰ هکتار از  اراضی جنگل های گیلان مهار شده، اظهار داشت: البته آمار دقیق میزان آتش سوزی جنگل ها بعد از برآورد دقیق توسط هیات کارشناسی و به تفکیک عمیق و سطحی مشخص می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان خاطر نشان کرد: روسای منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان های مختلف استان باید به این مهم توجه داشته باشد که آمارها باید دقیق باشد ون به منظور تدقیق آمارها بعد از بررسی هیات کارشناسی، اطلاعات دقیق ارائه می شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری تمامی دستگاه ها، ماموران حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان های مختلف گیلان، شهرداری ها و غیره در مهار و به کنترل درآمدن این آتش سوزی ها اضافه کرد: با ورود به موقع ماموران حفاظت جنگل بیشتر این آتش سوزی ها سطحی بوده و از توسعه آتش و عمق یافتن آن و آسیب به تنه وتاج درختان جلوگیری شده است.

براساس پیش بینی های هواشناسی وزش باد گرم و جریان های گرم جنوبی در استان گیلان بویژه در ارتفاعات و مناطق جنگلی سیاهکل ادامه دارد و رطوبت نسبی این منطقه به چهاردرصد رسیده که شرایط را برای آتش سوزی جنگل ها بیشتر می کند.

در روزهای گذشته نیز اداره کل هواشناسی گیلان در زمینه خطر آتش سوزی به جنگل نشینان، چوپانان و مردم روستاهای جنگلی هشدار داده بود.

براساس پیش بینی های این اداره کل، جریانات جنوبی تا پایان هفته جاری در منطقه مستقر است و وزش باد گرم بویژه شدید در چند روز آینده نیز ادامه دارد. سرعت باد گرم هم اکنون در شهرستان سیاهکل ۳۲کیلومتر بر ساعت، دیلمان ۳۸کیلومتر ولاهیجان ۲۷کیلومتر برساعت است.

گیلان دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.