رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر مرزی آستارا از کاهش آتش سوزی در اراضی ملی و انفال این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، نسرین غزنوی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اتفاق های مهمی که سبب خوشحالی دوستداران منابع طبیعی شد، ثبت جنگل های هیرکانی در فهرست آثار جهانی یونسکو بود.

وی با بیان اینکه 21 درصد جنگل های هیرکانی در استان گیلان قرار دارند، ادامه داد: در این جنگل ها 80 گونه درختی، و درختچه ای و 150 گونه جنگلی، مرتعی، درختی و درختچه ای وجود دارد که به فسیل سبز مشهور است.

غزنوی با اشاره به اینکه بخشی از این جنگل ها در بندر مرزی آستارا قرار دارند، افزود: در سالجاری با کاهش آتش سوزی در اراضی ملی و انفال شهرستان مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه با هرگونه سودجویی و افرادی که قصد تصرف اراضی ملی را دارند، به شدت برخورد می شود، خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد که 95 درصد آتش سوزی ها عامل انسانی هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا در بخش دیگر سخنان خود از کمبود نیروی انسانی و جنگلبان در راستای حفاظت و حراست از 40 هزار هکتار اراضی جنگلی شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در حالی که برای هر یک هزار هکتار دو جنگلبان نیاز است، اراضی جنگلی شهرستان آستارا با 30 نفر نیرو حراست می شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.