فرماندار آستارا روز پنجشنبه در بازدید از این رزمایش در محوطه اداره برق این شهرستان اظهار کرد: دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران باید از آمادگی مقابله با حوادث طبیعی برخوردار باشند.

حسن رستم زاد بیان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان ارتش امدادی، در کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان کارنامه درخشانی دارد و احساس مسئولیت امدادگران آن قابل تقدیر است.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا هم گفت: این رزمایش با همکاری ستاد مدیریت بحران و جوانان هلال احمر برگزار شد و نیروهای اداره برق با زنگ هشدار زلزله و ارزیابی حادثه، به تخلیه اضطراری ساختمان اقدام کردند.

حسین خورشیدی افزود: ارائه کمک های اولیه توسط امدادگران و انتقال مصدومان به مراکز درمانی از بخش های مهم رزمایش بود و ماموران ادارات و شرکت های برق، گاز، آب و فاضلاب، آتش نشانی و فوریت های پزشکی در رفع خطرات فرضی مشارکت کردند.

وی بیان کرد: کاهش تلفات و خطرات، ارتقای فرهنگ ایمنی و مقام سازی اماکن، آمادگی واکنش سریع و صحیح و افزایش آگاهی در زلزله و پدیده های طبیعی از هدف های رزمایش بود.

خورشیدی ادامه داد: در هر خانواده باید یک امدادگر دوره دیده وجود داشته باشد و ایران از کشورهای زلزله خیز جهان است و آمادگی لازم، باعث پیشگیری از حوادث تلخ خواهد شد.

زلزله ۶.۶ دهم ریشتری پنجم دی ماه ۱۳۸۲ در بم، هزاران کشته و مصدوم برجا گذاشت و این روز به نام روز ملی ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.