به گزارش خبرنگار ایرنا، میرشمش مومنی زاده روز چهارشنبه در جلسه یاد شده در فرمانداری شهرستان رشت اظهار داشت: ما به خاطر انباشت غیراصولی و غیربهداشتی زباله در سراوان رشت مشکلاتی را برای مردم منطقه، شهرستان رشت و استان ایجاد کردیم ، اگر دفن زباله به صورت بهداشتی انجام می شد این اتفاق نمی افتاد که مردم منطقه سراوان رشت معترض شوند که زباله ای به این منطقه منتقل نشود.

وی با بیان این که دفن غیراصولی و غیربهداشتی زباله ها اولین اشتباه ما بود، افزود: اکنون که زباله ها را برای دفن به منطقه سراوان رشت می بریم باید شن ریزی، پوشش  و غیره به صورت مستمر انجام شود تا بار دیگر مشکلات زیست محیطی برای مردم ایجاد نشود.

فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: اشتباه دوم این که قولی به مردم منطقه سراوان دادیم که مشکلات را مرتفع و زباله سوز احداث می کنیم، به خاطر این که به حرف های ما نیز اطمینان پیدا کنند، روزشماری در آن مکان نصب کردیم.

وی ادامه داد: قول اشتباه به مردم منطقه سراوان رشت دادیم که نتوانستیم به آن عمل کنیم، اگر مشکلات مربوط به سایت تخلیه زباله سراوان رشت در مدت دو سال حل می شد چرا ۴۰ سال انجام نشد.

مومنی زاده اضافه کرد: اگر مسئولان اجرایی، انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی در مورد موضوع سراوان رشت اقدام نسنجیده ای انجام می دادند و یا این که حرکت شتاب زده و یا رفتار ناپسندی از سوی مردم منطقه اتفاق می افتاد، مشخص نبود که چه وضعیتی پیش می آمد.

وی با بیان این که هم مسولان اجرایی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی ،  و هم مردم منطقه عاقلانه برخورد کردند و حرف ما را پذیرفتند، تصریح کرد: مردم منطقه سراوان با این که یک بار ما را آزمایش کردند، بدقولی کردیم اما بار دیگر حرف های ما را پذیرفتند.

فرماندار شهرستان رشت اظهار داشت: ما بارها از مردم منطقه سراوان رشت تشکر کردیم، بار دیگر از مردم این منطقه و روستاهای اطراف، اعضای شورا، بزرگان آن منطقه به دلیل این که بار دیگر به ما اعتماد کردند، قدردانی می کنم، تشکر زبانی کافی نیست، مشکل مردم را مرتفع نمی کند.

وی با تاکید بر این که تشکر باید عملی باشد و در عمل قول های داده شده به مردم منطقه را برآورده کنیم، خاطر نشان کرد: ما خودمان نباید بپذیریم که بار دیگر به مردم منطقه سراوان رشت بدقولی شود، احداث زباله سوز و ساخت تصفیه خانه را که به مردم قول دادیم باید حتما انجام شود.

مومنی زاده با بیان این که برای بار دیگر بابت کوتاهی دیگران، آبرو نمی گذاریم افزود: همه به وظایف شان عمل کنند، اگر لازمست هر روز برای برگزاری جلسه برای موضوع پسماند و ساماندهی پیگیری پروژه سایت تخلیه زباله سراوان رشت آمادگی داریم.

فرماندار رشت  در خاتمه سخنانش با بیان این که مردم و اعتماد آنها، ارزشمندترین سرمایه است، تصریح کرد: به هیچ قیمت نباید این امید و اعتماد مردم آسیب ببیند.

اهالی منطقه سراوان رشت، بیش از سه دهه است که شاهد دفن زباله در جنگل‌های این منطقه هستند و تمامی آزارهای ناشی از انباشت زباله را تحمل می کنند که احداث تصفیه‌خانه شیرابه و دستگاه زباله‌سوز می تواند تا حدی این مسائل را کاهش دهد.

بر اساس آخرین آمارها، روزانه ۸۰۰ کیلوگرم تا یک هزار تن زباله برای دفن به این محل انتقال داده می شود که دفن زباله در دل جنگل سراوان رشت، بوی نامطبوع و وجود حشرات موذی در منطقه ، هر چند وقت، موجب اعتراضات مردم این منطقه سراوان می شود به طوری که در سال ۹۶ تعدادی از اهالی در اعتراض به وضعیت نابسامان دفن زباله، با تجمع در مقابل درب ورودی محل انباشت زباله راه عبور ماشین های حمل زباله را بستند اما با حضور مسئولان و قول آنان برای رفع مشکل، کوتاه آمدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.