رضا علی نیا  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت با بیان اینکه یک هزار و ۲۴۰ واحد  سهمیه گیلان برای طرح مسکن ملی بوده است، اظهار داشت: از این  تعداد؛  ۵۰۰ واحد در رشت، ۲۵۰ واحد در بندر انزلی و ۴۹۰ واحد نیز در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت راشامل می شود.

وی مبلغ تسهیلات این طرح را بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال عنوان و بیان کرد:  این مبلغ باسود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله در نظر گرفته شده  و حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد مبلغ تمام شده زمین را نیز  با دو سال تنفس باید پرداخت کنند .

وی  شرایط داشتن تأهل یا سرپرستی خانوار، نداشتن مالکیت از ۸۴ به بعد و عدم استفاده از خدمات دولتی و یارانه ای مسکن و زمین مسکونی را ز مهمترین شرایطی خواند که متقاضیان دریافت واحد مسکونی در طرح ملی مسکن باید حائز آن باشند.
علی نیا داشتن حداقل سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا یا در شهر مادر ، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده عنوان کرد.
وی با بیان اینکه زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند، اظهار کرد:  ثبت نام کنندگان واجد شرایط  باید بتوانند بازپرداخت تسهیلات را داشته باشند.

گیلان دارای ۱۶ شهرستان با بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.
شهرستان رشت با شش بخش ، ۲۹۳ روستا و ۱۸ دهستان، دارای ۹۳۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۰درصد آنها شهری و ۴۰ درصد روستایی هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.