رئیس روابط عمومی دانشگاه گیلان روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: افزون بر ۷۰ اثر توسط ۳۰۰ هنرمند در قالب تکنوازی، دونوازی و گروه‌ نوازی از ۲۱ استان کشور در دومین جشنواره رفاقتی موسیقی دانشجویی کشور شرکت کردند.

سعید رهسپار افزود: پس از بررسی و انطباق آثار ارسالی به جشنواره رفاقتی موسیقی با ضوابط عمومی جشنواره و جمع‌ بندی نتایج حاصل از داوری تخصصی، ۲۱ اجرا توسط ۶۰ هنرمند در بخش های موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی نواحی ایران و موسیقی ساز های کوبه ای ایران، بخش پژوهشی و ارائه مقاله پذیرفته و به مرحله نهایی راه یافت.

وی اظهار داشت: توجه به استعدادهای جوان در حوزه موسیقی فاخر و ایجاد روحیه رفاقت، همدلی و هم‌ افزایی بین دانشجویان شرکت کننده از اهداف برگزاری جشنواره ملی رفاقتی موسیقی دانشجویی است.

وی بیان داشت: کانون موسیقی دانشگاه گیلان برای شرکت کنندگان این جشنواره هدایای تدارک دیده، برای شرکت کنندگان غیر بومی، اسکان و خدمات رفاهی فراهم و برای تمامی گروه ها و افراد شرکت کننده به صورت اختصاصی تبلیغاتی را در قالب تیزر و پوستر منتشر می کند.

 برگزاری جشنواره رفاقتی موسیقی دانشجویی کشور تا بیست و ششم ماه جاری در دانشگاه گیلان ادامه داد.

کانون موسیقی این دانشگاه تاکنون رویدادهای متنوعی را از جمله جشنواره رفاقتی موسیقی، هفته موسیقی دانشگاه گیلان، کارگاه های آموزشی و نشست های پژوهشی برگزار کرده است.

دانشگاه گیلان با ۱۰ دانشکده و یک واحد پردیس و دو پژوهشکده( حوضه آبی دریای خزر و گیلان شناسی) با ۵۸۴ عضو هیات علمی،حدود ۱۷ هزار دانشجو ، به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی در منطقه شمال کشور مشغول به فعالیت های آموزشی و پژوهشی است و سالانه حدود چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو را در ۵۴۴ رشته – گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس و مجازی پذیرش می کند.

 این دانشگاه با اعضای اتحادیه دانشگاه های دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر ، برخی از دانشگاه های کشورهای جنوب شرق آسیا و اتحادیه اروپا ارتباطات علمی و تبادل استاد و دانشجو دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.