به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان حاکیست،  سها نصیری کما دانش آموز مرکز فرزانگان دوره متوسطه اول رشت، برنده مدال برنز المپیاد بین المللی علوم نوجوانان (IJSO) از تیم شش نفره ایران شد.

IJSO  رقابت سالانه تیمی - فردی در علوم طبیعی بین رشته ای برای دانش آموزان دوره اول دبیرستان است که در رده سنی ۱۵ - ۱۲ سال در بخش علوم پایه شامل زیست شناسی، فیزیک، شیمی، ریاضی و نجوم در قالب تیم های ۴ تا ۶ نفره در دسامبر (آذرماه) هر سال برگزار می شود.

 این المپیاد مهمترین مسابقه علمی دانش آموزی در این رده سنی است که با مشارکت و نظارت علمی و دانشگاهی از کشورهای مختلف جهان برگزار می شود، در این رویداد دانش و توانایی دانش آموزان در حوزه‌های علوم طبیعی به خصوص فیزیک، شیمی و زیست شناسی سنجیده می شود.

در کنار این رقابت اهدافی چون تقویت قوه‌ دوستی و همکاری میان دانش‌آموزان، ترویج روحیه‌ پژوهش و علم‌آموزی و ترغیب نوجوانان مستعد برای ورود به این زمینه‌ ها دنبال می‌ شود.

المپیاد IJSO  امسال با حضور دانش آموزان نوجوان از ۷۰ کشور جهان از جمله کشورهای آلمان، فرانسه، کانادا، استرالیا، هلند، کره جنوبی و چین در  کشور قطر برگزار شده است. 

استان گیلان دارای افزون بر ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.