خسرو ساکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ثبت نام از داوطلبان به صورت اینترنتی و از طریق سامانه نام نویسی الکترونیکی به نشانی http://oly.medu.ir انجام می پذیرد.
وی اظهار کرد: ثبت نام از داوطلبان آزمون مرحله اوّل المپیادهای علمی کشور از روز شنبه 25 آذر ماه آغاز و تا روز چهارشنبه 29 آذرماه 96 ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه این مهلت تمدید نخواهد شد ، یاد آور شد: ثبت نام از داوطلبان به صورت اینترنتی و از طریق سامانه نام نویسی الکترونیکی به نشانی http://oly.medu.ir انجام می پذیرد.
وی تصریح کرد: کارت ورود به جلسه آزمون قبل از برگزاری اولین آزمون از طریق سامانه نام نویسی به صورت الکترونیکی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: آزمون مرحله اوّل المپیادهای علمی کشور از روز سه شنبه سوم تا ششم بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در مراکز آزمون تعیین شده در البرز برگزار می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در این المپیاد علمی دانش آموزان دوم و سوم متوسطه دوره دوم می توانند شرکت کنند.
ساکی با بیان اینکه دانش‌آموزان داوطلب در این المپیاد علمی باید وقفه تحصیلی یا ترک تحصیل در هر پایه‌ای نداشته و معدل سال گذشته آنها باید بیشتر از 14 باشد.
وی گفت: این آزمون در رشته‌های ریاضی، فیزیک، نجوم و اختر فیزیک، شیمی، زیست شناسی، رایانه و ادبیات برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: برگزیدگان این المپیاد در بهار 97 در مرحله دوم شرکت می‌کنند و در صورت انتخاب در تابستان 97 در دوره آموزشی کشوری شرکت و برگزیدگان نهایی مدال طلای المپیادهای کشوری دریافت می‌کنند.
ساکی با اشاره به اینکه دانش آموزان منتخب کشوری هر رشته به مسابقات جهانی اعزام می شوند، یاد آور شد: برگزیدگان پایانی بدون شرکت در کنکور سراسری می‌توانند در دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهند.
وی تصریح کرد: سال گذشته طاها میران زاده دانش آموز دبیرستان شهید سلطانی آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج ، در مسابقات جهانی المپیاد ریاضی 2017 ، مدال نقره را برای ایران اسلامی و البرز نشینان کسب کرد.
استان البر بیش از 455 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.